Ik ga het nu toch echt een beetje opnemen voor Martin
Ikzelf heb geen behoefte aan een Nederlandse vereniging in Värmland en blijkbaar aan de reacties te zien een aantal anderen ook niet.... maar aangezien er in Zweden diverse Nederlandse verenigingen zijn (Stockholm/ Göteborg) is het idee voor andere Nederlanders misschien wel aansprekend.
Contact houden met Nederlanders en ervaringen delen, ergenissen spuien en raadvragen zit ons toch ingebakken......waarom zitten we anders op het Zwedenweb

Leden van een Ned. vereniging kunnen, b.v. naast 360 dagen, dagelijks contact met de Zweden, (voor zover dat mogelijk is in Värmland) en de Zweedse cultuur, ook nog de traditionele Ned. feesten willen vieren, als men eenmaal Nederland voorgoed verlaten heeft en dan kan zo'n vereniging toch leuk zijn.
Mijn punt was alleen, als je met zo'n idee aankomt dan moet je niet verwachten dat
men dat gaat regelen, dan zal je zelf je schouders er onder moeten zetten om zoiets op te zetten...
Wellicht was dat Martin's idee (Ik raad dat maar, ik kan niet voor hem denken..), om mensen hier te polsen om dat samen te doen, maar dat lees ik nergens.... Mij zal je er niet voor vinden en gezien de andere antwoorden een aantal anderen ook niet, maar dat wil niet zeggen dat er wel degelijk Nederlanders in Värmland zijn die het wel een heel leuk idee zouden vinden...
Ik wens Martin oprecht succes met een toekomst in Zweden, met of zonder een Nederlandse Vereniging.