Stageplaats richting psychologie

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderators: Redactie ZwedenWeb, Leo, Black-Ingvars-Fan

Stageplaats richting psychologie

Berichtdoor Jade » 15 jan 2010 20:44

Ik zal mij eerst even voorstellen omdat ik nog niet eerder heb gepost :) Ik ben Hellen, 21 jaar en ik wil graag stage lopen in Zweden, dit jaar. In september, om precies te zijn, in of in de buurt van Stockholm/Haninge, voor een half jaar. De taal en een dak boven mijn hoofd is geen probleem, maar een stageplaats...
Ik studeer psychologie. Toegepaste psychologie om precies te zijn. Dat is een studie van vier jaar, vooral gericht op vaardigheden in plaats van theorieën zoals op de universiteit (mijn studie is op het HBO). Ik leer mensen vaardigheden te ontwikkelen, om ze te coachen en hen te begeleiden, om voorlichtingen en trainingen te ontwikkelen en ik kan psychologische tests afnemen.

Momenteel ben ik nog bezig met het voltooien van een motivatiebrief in het Zweeds om samen met mijn CV op te sturen naar bedrijven die me aanspreken. Ook heb ik al verschillende universiteiten gemaild om te vragen waar hun psychologiestudenten stage lopen, zodat ze me misschien kunnen helpen met wat ideeën. Ik vrees dat het niet makkelijk is om een stageplaats in Zweden te vinden, omdat mijn studie nog nieuw is en ik geloof dat er geen vergelijkbare studie in Zweden is.