Leksands Knäckebröd ook in NL verkrijgbaar

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderators: Redactie ZwedenWeb, Leo

Re: Leksands Knäckebröd ook in NL verkrijgbaar

Berichtdoor Joopl » 12 maart 2017 20:17

We hebben de groene en de blauwe gekocht en geproefd, smaakt inderdaad verrassend goed! Wel jammer dat er 20% meer zout in zit dan in Wasa.

Gr. Joop.
Aan de vooravond van een nieuw leven...
Joopl
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Berichtdoor BigBadWolf » 15 maart 2017 11:02

Leo schreef:Het aanslaan van zo'n toon wordt niet op prijs gesteld.

Mag ik herformuleren naar "Sorry hoor, maar die geheel foute bewering kan ik niet zomaar voorbij laten gaan" ?

Leo schreef:Je hebt zelf vast ook wel eens gezien dat prijzen in de winkel lager zijn ondanks bijkomende transportkosten. Maar dat wil je kennelijk niet zien. De prijs die de consument uiteindelijk betaalt hangt af van een aantal factoren zoals het aantal tussenpersonen en hoeveel winstmarge die nemen.

Helemaal juist. Maar kunnen we het argument zuiver houden ajb?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Ceteris_paribus

Het ging over het transport, niet over personeelskost, BTW-percentages, winstmarges etc etc.

Wanneer Erwin_01 zegt dat transport iets niet noodzakelijk duurder maakt, dan beweert hij indirect dat de kost van het transport nul of negatief is. En dat kan dus niet.

Ik wil toch nog even terugkomen op het aanslaan van een bepaalde toon:
Wanneer Erwin_01 het heeft over legitieme instanties die voor maatschappelijke dienstverlening zorgen waar hij ongetwijfeld ook gebruik van maakt en daarbij termen gebruikt als "wegroven", "oplichterij" en "boeverij", dan kan dat blijkbaar wel?
BigBadWolf
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Berichtdoor buskis » 15 maart 2017 11:38

BigBadWolf schreef: Ik wil toch nog even terugkomen op het aanslaan van een bepaalde toon:
Wanneer Erwin_01 het heeft over legitieme instanties die voor maatschappelijke dienstverlening zorgen waar hij ongetwijfeld ook gebruik van maakt en daarbij termen gebruikt als "wegroven", "oplichterij" en "boeverij", dan kan dat blijkbaar wel?

Erwin speelt hierbij niet op de man, maar dat doe jij wél.
buskis
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Berichtdoor BigBadWolf » 15 maart 2017 12:05

Tja, blijft leuk om te horen voor wie uit maatschappelijke betrokkenheid bij die instanties werkt.
BigBadWolf
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Berichtdoor Leo » 15 maart 2017 12:19

BigBadWolf schreef:Wanneer Erwin_01 zegt dat transport iets niet noodzakelijk duurder maakt, dan beweert hij indirect dat de kost van het transport nul of negatief is. En dat kan dus niet.

Dat beweert hij helemaal niet, niet direkt en ook niet indirekt. Je haalt denk ik de begrippen "kosten" en "prijzen" door elkaar.
Ik wil toch nog even terugkomen op het aanslaan van een bepaalde toon:

Ik heb het net even aan een moderator gevraagd en de moderator zegt dat Erwin zich misschien niet subtiel uitdrukte, maar dat dit iets anders is dan iemand persoonlijk uitschelden. En verder voegde de moderator eraan toe dat het niet jouw zaak is om uit te maken wat wel mag en wat niet mag. Een "hij wel en ik niet" argument beïnvloedt de verdeling van snoepjes meestal niet.
Studie / onderzoek in Zweden's zonnestad http://www.kau.se
Leo
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Berichtdoor BigBadWolf » 15 maart 2017 12:32

Euh, heb ik iemand uitgescholden dan? In welke bewoordingen (boef, oplichter, rover, of nog iets anders..) dan wel? Heb ik scheldwoorden, vloeken of onbetamelijke uitdrukkingen gebruikt?

Ik heb in deze thread precies 1 keer gesteld dat iemand een foute bewering deed. In sterke bewoordingen, dat wel.
BigBadWolf
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Vorige

Keer terug naar Algemeen (Zweden)