bankrekening openen

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
herman123

Re: bankrekening openen

Bericht door herman123 » 16 jun 2011 14:04

Via de zoekfunctie vond ik dit topic en ik ben benieuwd wat jullie ervaringen zijn met het gebruiken van een Nederlandse rekening in Zweden. Ik zit momenteel bij de ing en ik begreep dat zijn ook actief zijn in zweden dus nu ben ik benieuwd of ik deze account kan omzetten naar een zweedse rekening. Of moet ik hiervoor een speciale nieuwe account aanvragen? Ik heb al even rondgekeken op de website over bankrekening openen maar hier kan ik dat niet terugvinden.

Wie kan mij verder helpen?

Groet,

Een Hollandse-Zweed

herman123

Bericht door herman123 » 16 jun 2011 14:22

oke bedankt voor de info. Dan zoek ik even verder.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 16 jun 2011 15:46

vrijwel alle banken in zweden zijn goedkoper dan in NL, waar de ING er nog relatief goedkoopuitkomt... maar als je gaat vergelijken met Zweden is de ING een erg dure bank.

Ik ben zelf tevreden over Handelsbanken... maar als je even op het forum rondkijkt en leest zul je ook positieve verhalen over andere banken zien.
succes.

Ik denk inderdaad dat de ING in Zweden voor handelsdoeleinden is, net zoals in NL, waar je bij Handelsbanken ook geen bankrekening kan openen als particulier gebruiker .

Redactie ZwedenWeb
Beheerder
Beheerder
Land: Zweden
Contacteer:

Bericht door Redactie ZwedenWeb » 16 jun 2011 15:54

Erwin_01 schreef:Ik denk inderdaad dat de ING in Zweden voor handelsdoeleinden is, net zoals in NL, waar je bij Handelsbanken ook geen bankrekening kan openen als particulier gebruiker .
Dat je bij Handelsbanken in NL geen particuliere rekening kan openen is een kwestie van tijd. Zag toevallig dit voorbij komen: Nieuwsuur: portret van een bijzondere bank: Handelsbanken
http://nieuwsuur.nl/video/248713-portre ... -bank.html" ;;
Met vriendelijke groet,
ZwedenWeb

Jasper Metselaar
----
Volg ZwedenWeb op Twitter: @zwedenweb op Twitter
Volg ZwedenWeb op Facebook: https://www.facebook.com/zwedenweb

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 16 jun 2011 15:56

Dat klinkt goed Jasper!
Van zodra het kan, stap ik over van de ING naar Handelsbanken!

Franck Kokke
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Bericht door Franck Kokke » 17 jun 2011 17:58

Redactie ZwedenWeb schreef:...Nieuwsuur: portret van een bijzondere bank: Handelsbanken
http://nieuwsuur.nl/video/248713-portre ... -bank.html" ;;
Tjena

Ben benieuwd wat voor rente op spaarrekeningen Handelsbanken in NL gaat geven... :tsss:
Als dat net zoveel is als in SE moet je toch nog ff achter je oren krabben Erwin!
Groeten, Franck

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 18 jun 2011 08:44

Tja Franck... 80% van mijn kapitaal staat nu ook in Zweden geparkeerd, klaar om een huisje te kopen... dus ik weet wat lage rente is, al is die de afgelopen maanden flink aangetrokken.

Maar... ik had het niet over een spaarrekening, want om te sparen gebruik ik in NL MoneYou... Maar ik wil een goedkope betaalrekening met pinpas hebben. Als Handelsbanken in Nederland dezelfde filosofie aanhoudt als in Zweden, zou je daarvoor dus niets moeten betalen... In NL ben je in mijn ogen veel te veel geld kwijt voor een eenvoudige spaarrekening!

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 18 jun 2011 16:07

Leo schreef:
Erwin_01 schreef:In NL ben je in mijn ogen veel te veel geld kwijt voor een eenvoudige spaarrekening!
Je kunt het er ook weer afhalen hoor! Dat is zo'n beetje het concept van een spaarrekening. :P :peace:
sorry typfoutje... ik bedoelde dat je in Nederland erg veel geld kwijt bent voor een gewone BANKrekening. Spaarrekeningen zijn in NL vrijwel altijd gewoon gratis... gelukkig maar.
Het gaat dus over een gewone bankrekening!

Astrid_01

Bericht door Astrid_01 » 18 jul 2011 09:41

Erwin_01 schreef:Bij Handelsbanken lukte het mij gelijk om een rekening te openen, zonder persoonsnummer. Ik heb zelfs een creditcard (Allkort) van Handelsbanken... Het is dus echt wel mogelijk.
Ik ben heel erg tevreden over Handelsbanken...
Ik heb alles via telefoon en e-mail geregeld.
Je moet wel even naar een kantoor toe ivm de nodige handtekeningen, maar dat hoeft niet noodzakelijk in zweden te zijn... als je het vraagt kan het ook bij een van de nederlandse of deense kantoren. Toen ik mijn rekening opende hadden ze alleen in Amsterdan een kantoor, en daar ben ik toen even heen gereden... nu hebben ze er meer... dus als je toevallig even niet in Zweden bent, kan je een afspraak maken in een NL kantoor.
Hallo Erwin,
Kun je aangeven welke filiaal dit was?
Ik kreeg zojuist een afwijzingsmail van de Handelsbank omdat ze geen rekening voor me kunnen openen zonder persoonsnummer.
Misschien als ik jouw filiaal probeer?

Groeten,
Astrid

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 18 jul 2011 14:56

Astrid, ik heb een bankrekening via het hoofdkantoor "Kungsträdgården" .
Heb het destijds ook gewoon via een mail gedaan. Ze regelen dan in principe alles, maar voordat de rekening "echt" geopend kan worden, moet je wel zelf bij een kantoor langskomen... maakt niet uit waar, ik ben destijds in het Amsterdamse kantoor geweest, zodat ik een werkende bankpas had tegen dat ik in zweden was.

Ik wens je erg veel succes!!

Plaats reactie