bankrekening openen

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Snöskoter

Re: bankrekening openen

Bericht door Snöskoter » 15 apr 2014 18:21

Je hebt er nu niks aan, maar wel goed nieuws voor de toekomst.

Stockholmpje

Bericht door Stockholmpje » 15 apr 2014 19:00

Snöskoter schreef:Je hebt er nu niks aan, maar wel goed nieuws voor de toekomst.
Haha zag net ook het bericht op nu.nl

Heb toevallig vandaag bericht gekregen dat ik mijn id-kort kan ophalen dus dan zou het geen probleem meer moeten zijn. Heb trouwens nog geen baan, doe eerst de SFI, gister begonnen.

buskis

Bericht door buskis » 15 apr 2014 21:42

Leo schreef: Poetin heeft daar straks wel lak aan denk ik. Dus misschien beter om een bankrekening te regelen vòòr de inlijving.
Als al die nederlanders in Värmland straks in opstand komen, gaat koning Willem van Nederland met zijn leger naar Zweden om Värmland te veroveren.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 15 apr 2014 22:03

Misschien kunnen ze dan beter koningin. M. sturen met een charmeoffensief op die manier veroverde ze al hele volkstammen. :wink:

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 15 apr 2014 22:35

Terwijl wij per 1 februari 2014 verplicht zijn om IBAN-nummers (die bewaar ik handig op een lijst in Word-bestand om fouten te voorkomen) bij overboekingen te gebruiken, doen de Zweden dan ook hetzelfde? Ik ontvang nog steeds sommige rekeningen uit SE zonder IBAN-nummers....

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 15 apr 2014 22:51

De nieuwe verplichting gebruik Iban in Nederland is nu 1 augustus 2014 (de verplichting werd tot die datum uitgesteld.
Voor Zweden kijk op de website van je bank.
In Zweden wordt het dus inderdaad ook al gebruikt.
Hier is een voorbeeld waar je de nodige info vindt.( ook al is het niet jouw bank) :
http://www.swedbank.se/privat/kort-och- ... /index.htm" ;;

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 16 apr 2014 08:12

Dat "goede" nieuws dat je recht hebt op een basisbankrekening lijkt volgens mij mooier dan het is... net als alles wat die eu-lieden uitkramen. Er staat nergens dat je het recht hebt om in een ander land een rekening te openen!! En ik ga er maar even van uit dat iedereen hier op het forum waarschijnlijk nu ook al wel minimaal 1 rekening zal hebben.... dus ... er verandert volgens mij niets voor 99% van de mensen!
We kunnen er alleen maar op vooruitgaan als we bij Rusland gaan horen! :mrgreen: wat mij betreft geen probleem hoor...
(je moet overigens niet alles geloven wat er in de westerse media verteld wordt... de waarheid heeft altijd 2 kanten... maar dat is slechts een kanttekening van mij...)

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 17 apr 2014 08:50

Ja, zo bekijk ik het ook Leo... Mijn Waarheid is uiteraard toonaangevend :rendier: vroeger had je op de tv ook nog "de kleine waarheid" maar nu gaan we wel een beetje off topic :peace:

Plaats reactie