Zweedse docent Engels gezocht

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Pum
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: 11 nov 2004 13:57

Zweedse docent Engels gezocht

Bericht door Pum » 06 jul 2011 11:20

Ik ben al jaren een enorme Zweden liefhebber en kom al jaren in Zweden. Voor een schoolproject ben ik op zoek naar een Zweedse docent Engels die het leuk zou vinden om samen met mij een (schrijf)project tussen Zweedse en Nederlandse leerlingen op te zetten. Het doel is de leerlingen op een leuke en realistische manier te motiveren en voor te bereiden op de schrijfopdracht (in het examen). Maar ook het in contact brengen van internationale leerlingen met elkaar waar Engels de voertaal is.

Ik denk dat een project met Zweden kans van slagen heeft om dat de niveaus bij elkaar in de buurt liggen. Wellicht is het ook mogelijk om in de toekomst iets met uitwisselingsprojecten te doen en andere leuke dingen te bedenken. Het gaat om mavo 1 t/m mavo 4 , 13 t/m 16 jaar. Vergelijkbaar met de A1-B2 niveau van het Common European Framework (Zie de info hieronder) .

Kent een van jullie iemand die hier wel interesse in heeft? Misschien zouden de in Zweden wonende het eens op school kunnen vragen? Zoals ik al schreef, ik ben zelf een Zweden liefhebber en zou het echt erg leuk vinden om voor dit project samen te werken met een Zweedse school.

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen. Alvast enorm bedankt. :D
Groeten van Pum



A1 Breakthrough or beginner
A1 Can understand and use familiar everyday expressions and very basic phrases aimed at the satisfaction of needs of a concrete type. Can introduce him/herself and others and can ask and answer questions about personal details such as where he/she lives, people he/she knows and things he/she has. Can interact in a simple way provided the other person talks slowly and clearly and is prepared to help.

A2 Waystage or elementary
A2 Can understand sentences and frequently used expressions related to areas of most immediate relevance (e.g. very basic personal and family information, shopping, local geography, employment). Can communicate in simple and routine tasks requiring a simple and direct exchange of information on familiar and routine matters. Can describe in simple terms aspects of his/her background, immediate environment and matters in areas of immediate need.

B1 Threshold or intermediate
B1 Can understand the main points of clear standard input on familiar matters regularly encountered in work, school, leisure, etc. Can deal with most situations likely to arise whilst travelling in an area where the language is spoken. Can produce simple connected text on topics which are familiar or of personal interest. Can describe experiences and events, dreams, hopes & ambitions and briefly give reasons and explanations for opinions and plans.

B2 Vantage or upper intermediate
B2 Can understand the main ideas of complex text on both concrete and abstract topics, including technical discussions in his/her field of specialisation. Can interact with a degree of fluency and spontaneity that makes regular interaction with native speakers quite possible without strain for either party. Can produce clear, detailed text on a wide range of subjects and explain a viewpoint on a topical issue giving the advantages and disadvantages of various options.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 8 gasten