Skatteverket - hur?

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Skatteverket - hur?

Bericht door solvik » 19 apr 2014 23:46

Er staat: Senaste den 5 maj... Op het laatst 5 mei, dus voor 5 mei is het op tijd, dus dat klopt!
Zie op de screenprint van Martin hierboven voor die tekst.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 20 apr 2014 10:37

Nogmaals, Martin komt dan uiteindelijk uit op de link die ik al gaf: https://www3.skatteverket.se/ef/ef_weba ... hod=pinkod" ;; , en daarvan gaf Martin al aan dat hij daar niet op verder komt. Dan maakt het niet uit hoe je op dat punt komt, als je niet verder komt, schiet het nog niet op.
Of werkt deze link nu wel voor je, Martin?
in ieder geval succes.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 20 apr 2014 10:54

Het probleem is volgens mij dat Martin juist niet op de bladzijde komt die jij aan geeft, maar in een stap daarvoor, hij de bovenste regel neemt ipv de onderste. Hij noemt namelijk wel een lijst, die hij ziet als je de bovenste aanklikt.
Tja, ik kan natuurlijk niet zien of hij niet de onderste (Säkerhetskod) neemt, of dat hij die helemaal niet te zien krijgt, maar er staat ook een telefoonnummer voor bellen uit het buitenland naar de dienst en daar spreken ze Engels dan moet hij het daar maar navragen.
Ik heb begrepen dat Martin een zelf samengestelde Computer heeft en een laptop. Misschien toch even nagaan of het op een van de twee wel lukt.
Mocht daar trouwens Windows XP opstaan dan is de "veilige" werking niet langer gegarandeerd, ik zou daar sowieso mijn bankzaken niet meer op regelen.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 20 apr 2014 11:01

Ik doel op deze opmerking van Martin:
Martin E. van Doornik schreef:
Snöskoter schreef:Zoek je dit: https://www3.skatteverket.se/ef/ef_weba ... hod=pinkod" ;; ?
Heb ik ook gedaan, maar ik krijg alleen maar beknopte gegevens met mijn naam erop en de taxatiewaarde van ons Zweedse huis.
Daarna, komt hij inderdaad niet verder met oa jouw instructies.

Benieuwd of het toch gaat lukken. En anders inderdaad maar op papier.

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 20 apr 2014 11:38

lute schreef:Ook vanuit Nederland gedaan geen enkel probleem. Voor welke datum moet je hebben betaald? (Kon dat niet goed terug vinden, voor 5 mei 2014?).
Ik heb gelijk betaald vanuit mijn Rabobank rekening, ik denk ook van wel dat dit voor 5 mei moet gebeuren.
Nu is mijn inloggen geslaagd, en med din kod för underskrift per ineternet opgestuurd, klaar en tack mycket bra allemaal voor jullie hulp!
Het gaat hieronder om de 7e gele balk met daarop Inkomstdeklaration 1, klik op Inloggning > Säkerhetskod en de rest ging heel gemakkelijk. Natuurlijk heb ik alles genoteerd en opgeslagen voor volgende jaar. Prettige Paasdagen gewenst!

Afbeelding

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 20 apr 2014 11:56

Je hebt nu inderdaad gedaan, wat ik al eerder verteld heb ...en je ziet, je kan het!!!
Kind kan de was doe :rendier:
Weer een zorg minder en nu van de Pasen gaan genieten!

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 20 apr 2014 12:54

Goed om te horen dat het gelukt is! Vrolijke Pasen.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 20 apr 2014 15:14

solvik schreef: Mocht daar trouwens Windows XP opstaan dan is de "veilige" werking niet langer gegarandeerd, ik zou daar sowieso mijn bankzaken niet meer op regelen.
Tja, dat wil de commercie je laten geloven! Volg je het op werk je in principe niet veiliger, maar door het spenderen van bepaalde bedragen geeft dat mensen meer rust.
Met een goede bescherming is een XP computer niet onveiliger dan een andere... hier werkt Windows XP in ieder geval prima... en zal blijven werken tot ik vind dat het nodig is om een andere computer te gaan kopen. Nu is dat helemaal nog niet nodig, omdat de laptop nog erg jong is, nl uit januari 2007. Volgens mij is het wel de bedoeling dat je het besturingssysteem gewoon houdt gedurende het leven van je computer... maar goed, dat is dan weer off topic... :peace:

Fijn dat het in ieder geval gelukt is om de aangifte te doen, Martin!

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 20 apr 2014 15:41

Erwin_01 schreef:
solvik schreef: Mocht daar trouwens Windows XP opstaan dan is de "veilige" werking niet langer gegarandeerd, ik zou daar sowieso mijn bankzaken niet meer op regelen.
Tja, dat wil de commercie je laten geloven! Volg je het op werk je in principe niet veiliger, maar door het spenderen van bepaalde bedragen geeft dat mensen meer rust.
Met een goede bescherming is een XP computer niet onveiliger dan een andere... hier werkt Windows XP in ieder geval prima... en zal blijven werken tot ik vind dat het nodig is om een andere computer te gaan kopen. Nu is dat helemaal nog niet nodig, omdat de laptop nog erg jong is, nl uit januari 2007. Volgens mij is het wel de bedoeling dat je het besturingssysteem gewoon houdt gedurende het leven van je computer... maar goed, dat is dan weer ....
:offtopic: Als je bv. Bij de ING inlogt krijg je een waarschuwing als je nog Windows XP gebruikt dat je computer niet meer als veilig wordt gezien voor bankzaken. En met de onlangs veranderde regels voor aansprakelijkheid van de bank, namelijk dat je als klant er voor verantwoordelijk ben dat je veilig internet-bankiert zullen ze ingeval van problemen je claim afwijzen omdat zij je gewaarschuwd hebben en jij niet alles in het werk heb gesteld om veilig te werken, door bv geconstateerd XP gebruik. De keus is aan jou of je hun waarschuwing ter harte neemt, doe je dat niet dat loop jij het risico en kunnen ze in geval van een rechtzaak dat aanvoeren. :peace:

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 20 apr 2014 17:05

Het is inderdaad zo dat de ING dat meldt als je inlogt... maar Handelsbanken en DKB in Duitsland zijn blijkbaar een andere mening toegedaan. ik heb het gevoel dat het in Nederland heel erg overtrokken is allemaal... en ja, als de ING een rechtszaak begint, kan ik dat uiteraard ook... en we zien wel wie er dan gelijk krijgt. het is uiteraard heel erg makkelijk om mensen met een melding doodsbenauwd te maken... of dit ook rechtsgeldig is, is een ander verhaal... maar goed, we dwalen nu wel erg af... het grootste veiligheidsrisiko zit zoals altijd voor het toetsenbord...

Plaats reactie