zeecontainer: aanschaf en vervoer in SE

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
Hönshus

zeecontainer: aanschaf en vervoer in SE

Bericht door Hönshus » 21 jun 2014 18:51

Zitten er aan te denken om een zeecontainer te kopen om te gebruiken als opslag en als verhuiswagen (en na de verhuizing als snickarbod)
Iemand hier die ervaring heeft met aanschaf en vervoer van een zeecontainer in Zweden? (en die zijn/haar ervaringen wil delen :wink:)

Snöskoter

Re: zeecontainer: aanschaf en vervoer in SE

Bericht door Snöskoter » 21 jun 2014 19:20

ik meen dat iemand hier zelfs al ergens foto's geplaatst heeft van zijn zeecontainer-schuur na gebruik tijdens de verhuizing.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 21 jun 2014 19:22

Even gezocht, dit eerder onderwerp gevonden en deze site.

Hönshus

Bericht door Hönshus » 21 jun 2014 20:41

Snöskoter schreef:ik meen dat iemand hier zelfs al ergens foto's geplaatst heeft van zijn zeecontainer-schuur na gebruik tijdens de verhuizing.
Klopt!
Snöskoter schreef:Even gezocht, dit eerder onderwerp gevonden en deze site.
Heb ik al gelezen en bekeken. Mijn vraag gaat niet over hoe kan je een zeecontainer gebruiken cq hergebruiken. Ik ben op zoek naar ervaringen met aanschaf van een zeecontainer in Zweden en vervoer van container binnen Zweden.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 21 jun 2014 21:35

Ik heb de site en dat onderwerp niet verder doorgelezen, ik had gehoopt dat daar misschien een naam of zo zou staan met wie je contact zou kunnen opnemen. Of meer info. Blijkbaar niet, helaas.

Hönshus

Bericht door Hönshus » 21 jun 2014 21:45

Leo schreef:
Hönshus schreef:... als verhuiswagen
Ik denk dat het gebruik als verhuiswagen niet mee gaat vallen, die containers rijden moeilijk. Wellicht zou je hem op een vrachtwagen kunnen laten laden?
:D
Is inderdaad de bedoeling om de container te laten vervoeren, bij voorkeur door 'iets met wielen' :wink:

madcap

Bericht door madcap » 21 jun 2014 21:50

Hönshus schreef:
Leo schreef:
Hönshus schreef:... als verhuiswagen
Ik denk dat het gebruik als verhuiswagen niet mee gaat vallen, die containers rijden moeilijk. Wellicht zou je hem op een vrachtwagen kunnen laten laden?
:D
Is inderdaad de bedoeling om de container te laten vervoeren, bij voorkeur door 'iets met wielen' :wink:
Een 'sideloader' heet zo'n ding op wielen: http://www.youtube.com/watch?v=6wVJ6dNlYRM En je moet zorgen voor blokken hout om de container te stellen, anders krijg je de deuren niet open/dicht.

Hönshus

Bericht door Hönshus » 04 jul 2014 23:26

Leo schreef:
Leo schreef:Ik zag langs de weg in ik meen Mellerud een bord van een bedrijf dat opslagcontainers verhuurt/verkoopt. Er stond een wat kleinere versie bij.
Even op de terugweg weer gekeken en het bedrijf heet Maskinuthyrning TL AB.
Bedankt!

Plaats reactie