Wolkenkrabber Polstjärnan

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
mpostma
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Contacteer:

Re: Wolkenkrabber Polstjärnan

Bericht door mpostma » 04 jul 2014 09:22

Erwin_01 schreef:Ik vraag me wel af waarom mensen in zweden in zo een ding willen wonen... je hebt zoveel landelijke rustige plekjes waar het heerlijk is.... allemaal op een kluitje in zo een grote stad vind ik erg vreemd.
Niet iedereen hier denkt als wannebe import Hollanders. Niet zelden zoeken mensen de levendigheid van een stad. Met een appartement op enige hoogte bovendien een fantastisch uitzicht (haha, met een beetje mazzel niet op mijn kantoor)

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 04 jul 2014 11:01

Ik dacht dat ze alleen in nederland zo gek waren dat mensen graag in een grote stad zouden wonen...
"Levendigheid"... laat dat nou net dát zijn wat ik zo vreselijk vind!

Maar ik mag blij zijn om die houding... anders zou het in de kleinere dorpjes veel te druk zijn, en moest ik noodgedwongen naar de stad :eland:

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 04 jul 2014 11:15

Erwin_01 schreef:Ik dacht dat ze alleen in nederland zo gek waren dat mensen graag in een grote stad zouden wonen...
Ik denk niet dat mensen in Nederland zo graag in de stad willen wonen hoor. Alleen is er op het platteland - net als in Zweden - nauwelijks nog brood te verdienen. Kijk, mooi al die rust. Je kunt er alleen geen rekeningen mee betalen.
En dat dan dus nog boven op de grote groep mensen die graag wat meer leven in de brouwerij hebben natuurlijk. Ik woon prima, maar er is iets voor te zeggen om vanuit je voordeur zo een kroeg, winkelcentrum of bioscoop in te kunnen stappen.

madcap

Bericht door madcap » 04 jul 2014 12:27

qinx schreef:
Erwin_01 schreef:Ik dacht dat ze alleen in nederland zo gek waren dat mensen graag in een grote stad zouden wonen...
Ik denk niet dat mensen in Nederland zo graag in de stad willen wonen hoor. Alleen is er op het platteland - net als in Zweden - nauwelijks nog brood te verdienen. Kijk, mooi al die rust. Je kunt er alleen geen rekeningen mee betalen.
En dat dan dus nog boven op de grote groep mensen die graag wat meer leven in de brouwerij hebben natuurlijk. Ik woon prima, maar er is iets voor te zeggen om vanuit je voordeur zo een kroeg, winkelcentrum of bioscoop in te kunnen stappen.
Het enige vertier hier is, op midsommar na, 'posten' die als het mooi weer is tenminste zijn/haar komst al van verre aankondigd middels housemuziek. De stijl is afhankelijk van welke vikarier je hebt...
Afbeelding

buskis

Bericht door buskis » 04 jul 2014 16:46

Leo schreef:
madcap schreef:Het enige vertier hier is, op midsommar na, 'posten' die als het mooi weer is tenminste zijn/haar komst al van verre aankondigd middels housemuziek. De stijl is afhankelijk van welke vikarier je hebt...
Zo'n vikarier brengt op ook vaak leven in de brouwerij door de poststukken in ietwat willekeurige brievenbussen te doen.
Dat gebeurde laatst bij mij in de buurt, niet eens een vikarier maar een nieuwe lantbrevbärare vond het nodig om bij twee mensen met dezelfde voor - en achternaam maar een verschillend adres, bij de ene alles in de bus te gooien en bij de ander niets.
Na veel gebel naar Posten duurde het ruim een maand voordat men het door had wat de bedoeling was.

buskis

Bericht door buskis » 04 jul 2014 16:50

Leo schreef:
Snöskoter schreef:Fakkel.

Wie houdt de stemmen bij?
Dat kan hier: http://webforum.zwedenweb.com/viewtopic ... 44#p191844" ;;

Ik zou hem naar de topic-starter , dus ¨Martin-itoorn¨ willn noemmn.

Plaats reactie