vacht meenemen naar Zweden

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
Sabine1980

vacht meenemen naar Zweden

Bericht door Sabine1980 » 16 jul 2014 08:33

Hallo mensen, ik heb een vraag.

Ik heb een mooi gevild schapenvacht. Deze wil ik meenemen naar vrienden in Zweden.
Mag dat??

Er zit geen huid oid aan. Tis puur vacht en gewassen.

Graag lees ik jullie reacties!!

Bvd Sabine

madcap

Re: vacht meenemen naar Zweden

Bericht door madcap » 16 jul 2014 13:53

Sabine1980 schreef:Hallo mensen, ik heb een vraag.

Ik heb een mooi gevild schapenvacht. Deze wil ik meenemen naar vrienden in Zweden.
Mag dat??

Er zit geen huid oid aan. Tis puur vacht en gewassen.

Graag lees ik jullie reacties!!

Bvd Sabine
Lijkt me 'water naar de zee dragen' ... Ik zou me daar maar niet druk over maken! Gewoon meenemen dus.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 16 jul 2014 14:29

Ik zou ook niet inzien waarom dit niet mag... Een wollen dekbed mag je ook meenemen. Het is geen levend schaap, dus ik zie helemaal geen probleem.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 16 jul 2014 16:16

Ik heb begrepen dat je bv maar een beperkt aantal van die rendier-/elandvellen mee naar huis mag nemen, dus de vraag is niet zo vreemd. En ik zou niet weten of het zonder meer mag.
Of het inderdaad veel zin heeft om die vacht mee te nemen is ook een interessante vraag.
Laatst gewijzigd door Snöskoter op 16 jul 2014 18:23, 1 keer totaal gewijzigd.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 16 jul 2014 16:35

Schapenvachten worden in sommige gebieden in Zweden veel verkocht, en ook op jaarmarkten e.d.
Maar, als je een mooie schapenvacht uit Nederland hebt en die wil je cadeau doen aan iemand dan is daar niets mis mee toch?..
Ik denk dat als je een schone schapenvacht meeneemt er echt niets aan de hand is. :peace:
Wil je het zeker weten kijk dan bij douanebepaling van Zweden. Tull

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 16 jul 2014 18:23

Sabine, voor mijn info, is het alleen het wol? Of zo'n (standaard) schapenvachtje? Ik vraag het, omdat je aangeeft dat er geen huid oid aanzit, maar bij zo'n schapenvacht is het toch de huid wat de vacht 'bijelkaar' houdt?

Sabine1980

Bericht door Sabine1980 » 16 jul 2014 20:40

Het is idd een vacht zonder leer. Deze vacht is aan de scheerkant gevild met andere wol. Dus het lijkt of er vilt onder genaaid is maar dat is dus niet zo. Google maar eens: vachtvilten.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 16 jul 2014 22:13

Even eea opgezocht. Best interessant. Dank je voor die info.

Sabine1980

Bericht door Sabine1980 » 17 jul 2014 07:20

Graag gedaan!!

Plaats reactie