Leksands Knäckebröd ook in NL verkrijgbaar

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Leksands Knäckebröd ook in NL verkrijgbaar

Bericht door Martin E. van Doornik » 09 mar 2017 21:45

Steeds wanneer wij uit Zweden terug naar huis vertrekken, nemen wij altijd een voorraadje knäckebröd, wat heerlijker smaakt dan de in Nederland verkrijgbare Wasa-producten. Zowel 'taartpunten' als in grote ronde verpakkingen. Die met het bekende rode Dalarna-paardje.
Was ik afgelopen week bij de Albert Heijn in de Groninger wijk Beijum en daar zag ik nou precies dezelfde hetzelfde knäckebröd, zoals wij uit Zweden meenamen. Zowel in donkerblauwe als in gele verpakkingen. Dat scheelt dus in bagage.
Heerlijk gesmeerd met roomboter, belegd met dunne schijfjes Kips-leverworst, Chivers English marmelade of Old Amsterdam-kaas. :mrgreen:
Het enige verschil is de Nederlandse tekst op de verpakking, die zal wel speciaal voor de export 'tryckt i Sverige' zijn.
Ik heb nog geen idee of die landelijk over de AH-filialen gedistribueerd worden.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Leo op 10 mar 2017 13:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Toch maar even in titel vermeld dat het om Leksands gaat en niet om Barilla

buskis

Re: Knäckebröd ook in NL verkrijgbaar

Bericht door buskis » 09 mar 2017 22:23

Past goed bij het boerenbondservies Martin ! :wink:

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 09 mar 2017 22:25

Je hebt helemaal gelijk Martin! Wij zijn er ook gek op en kopen het nu ook al enige tijd bij Albert H. als we weer even niet in Zweden zijn.
Wij vinden dat er geen betere is dan die, we hebben daarvoor dan ook vele soorten uitgeprobeerd. :wink:

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 09 mar 2017 23:05

buskis schreef:Past goed bij het boerenbondservies Martin ! :wink:
BoerenBONT

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 10 mar 2017 08:44

Inderdaad, handig dat ze het hier in NL ook hebben... wel behoorlijk duurder dan in Zweden zag ik laatst, maar beter dan helemaal niet verkrijgbaar :D

buskis

Bericht door buskis » 10 mar 2017 11:41

Martin E. van Doornik schreef:
buskis schreef:Past goed bij het boerenbondservies Martin ! :wink:
BoerenBONT
Tack så mycket voor de correctie ! :wink:

BigBadWolf
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Land: Zweden

Bericht door BigBadWolf » 10 mar 2017 13:25

Erwin_01 schreef:Inderdaad, handig dat ze het hier in NL ook hebben... wel behoorlijk duurder dan in Zweden zag ik laatst, maar beter dan helemaal niet verkrijgbaar :D
In jouw wereld is transport gratis en doet de tussnpersoon zijn werk voor jouw blauwe ogen?

buskis

Bericht door buskis » 10 mar 2017 13:38

BigBadWolf schreef:
Erwin_01 schreef:Inderdaad, handig dat ze het hier in NL ook hebben... wel behoorlijk duurder dan in Zweden zag ik laatst, maar beter dan helemaal niet verkrijgbaar :D
In jouw wereld is transport gratis en doet de tussnpersoon zijn werk voor jouw blauwe ogen?
Als jij de wereld van Erwin_01 kent dan moet je toch ook weten dat hij uit Zeeland komt. :so:

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Leksands Knäckebröd ook in NL verkrijgbaar

Bericht door Erwin_01 » 10 mar 2017 14:05

Het is niet altijd zo dat iets door transport duurder wordt... vaak zie je bepaalde "buitenlandse" artikels in het buitenland goedkoper dan in het oorsprongsland.
Heeft ook met marketing etc te maken.

Maar dat er een aantal mensen weer niet alles lezen is wel leuk, ze gaan er blind vanuit dat hun vooroordeel weer eens uitkomt. Zo wordt het nieuws overigens ook gemaakt. Interessant.

Maar nu terug naar Leksands knäcke... ben je in Zweden, kan je het dus beter zelf naar NL meenemen... we blijven uiteraard zuinig, en ik zou jullie vooroordelen niet kapot willen maken :rendier:

Joopl
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Re: Leksands Knäckebröd ook in NL verkrijgbaar

Bericht door Joopl » 10 mar 2017 19:10

Gaan we ook proberen Martin! Vorig jaar hebben we zes maanden aaneengesloten met onze camper door Scandinavië getourd waarvan ruim twee maanden door Zweden. Gewoontegetrouw hebben we steeds Wasa gekocht, "dan weet je wat je hebt" was de gedachte. Ik denk -als ik jouw en andere reacties zo lees-, dat we dat idee maar eens overboord moeten gaan gooien. Binnenkort vertrekken we weer voor een maand of vijf naar onze geliefde Noordelijke landen en dan wéten we hoe Leksands Knäcke smaakt....

Groet, Corrie & Joop
Aan de vooravond van een nieuw leven...

Plaats reactie