Telia kontantkort - Registreren v.a. 20170608

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
vissertw48

Re: Telia kontantkort - Registreren v.a. 20170608

Bericht door vissertw48 » 10 jun 2017 10:05

Ik heb een kontantkort bij Halebop, van Telia, geen enkel probleem. En ik heb geen personnummer, wel een zomerhuis in Zweden, maar geen adres. Ook nooit een koopcontract hoeven tonen. Ook met Mobil Bredband kontantkort geen problemen.
Voor beiden geldt dat de verbinding steeds beter wordt.
Het probleem met personnummer is wel vervelend, ik ben bezig geweest Swish te installeren, Nordea vindt het prima, maar ik krijg geen BankID want geen personnummer, dus geen Swish.
Wie krijgen er nu eigenlijk een samordningsnummer, zou dat mogelijk ook een oplossing kunnen zijn voor het gedoe met de kontantkort van oa Telia?

Groeten,

Ton.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 11 jun 2017 08:52

Ik heb vroeger ook nooit problemen gehad... ik ben bijna 9 jaar lang een tevreden klant van Telia... maar sinds 9 juni is het over en uit als je geen huis hebt en geen persoonsnummer.
Een samordningsnummer blijkt ook onvoldoende te zijn... daar kan je erg weinig mee.
Maar als je een huis hebt, is er geen probleem...

Van Lyca krijg ik geen antwoord. Misschien weet iemand hier wat hun vragen om te registreren... ik de voorwaarden lees ik nergens iets over een persoonnummer, maar je weet het uiteraard nooit, en even "proberen" kan niet, want je moet eerst wel een sim hebben.
Ik ben nu aan het proberen om een shop te vinden die zo een kaart aan me wil versturen... Teknikmagasinet stuurt naar heel europa staat er... maar je met eerst contact opnemen over de verzendkosten... maar dat kan nooit veel zijn voor een simkaart... morgen zijn ze weer open, en ga ik het proberen.
Gelukkig ben ik een mens met veel geduld en doorzettingsvermogen... de strijd gaat nu intussen meer dan een maand door... vrijwel dagelijks wordt er iets ondernomen. Het resultaat is tot nu toe nihil...

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 11 jun 2017 11:23

"Tijd is geld"....

Tijd, is in jouw geval, duidelijk geen geld :wink:

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 11 jun 2017 14:01

Haha Solvik... tijd is het enige wat ik heb... tijd is nooit geld geweest voor mij.Ik neem altijd rustig de tijd.... en probeer als het even kan mijn doel te bereiken.
Lekker rustig, zoals in Zweden de gewoonte is... dat eeuwige gejaag zoals in Nederland, is niets voor mij.
Ik ben overigens benieuwd of ik mijn doel zal bereiken... ooit is het uiteraard over en uit...

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 12 jun 2017 14:14

Het verhaal gaat dus door...
Ik had gelezen dat Teknikmagasinet.se ook kontantkort verkocht...

Ze versturen volgens de klantenservice naar de hele EU... bijna te mooi om waar te zijn...
Postpaket utrikes

För beställningar inom EU kontakta vår orderavdelning per e-post. Beställningen måste förskottsbetalas med kort. När vi mottagit betalningen skickas varorna. Vi debiterar fraktkostnad enligt Postens standardprislista för utrikespaket.
Ik dus vanochtend een mailtje naar de order afdeling gestuurd...

En net antwoord :

Hej.

Nej tyvärr. Vi skickar ej paket till Nederländerna.

Filip W
Nätbutiken / Nettbutikken

Tja....... zet het dan niet in je voorwaarden dat je het wel doet...
Ik heb ze daar net nog even op gewezen... maar ik ga er dus alvast maar vanuit dat dit ook niets wordt, want als ze geen zin hebben, willen ze uiteraard niet.
Het zal wel zijn dat er op zo een kaart niet genoeg verdiend wordt...

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 13 jun 2017 11:05

Nu loopt alles langzaam naar het einde.
Ik wacht nog op 2 antwoorden... een verkoper op Tradera, die zelf zegt internationaal te leveren, maar die blijkbaar niet antwoord op een vraag...
En dan nog een shop, die in een mail zegt dat ik kan bestellen, maar als ik bestel, dan kan ik alleen maar een adres binnen Zweden, Denemarken, Noorwegen, Finland, UK en Duitsland kiezen... dan zou je toch verwachten dat NL ook zou kunnen.... opnieuw gemaild, maar het blijft stil.

Tot slot rest mij nog de vraag, aan iemand van jullie, of het eventueel mogelijk zou zijn om mij een startpakket van Lycamobile toe te sturen met de post.
Je kan die startpakketten blijkbaar op diverse plaatsen kopen (of via de website bestellen)... en afhankelijk van het gewicht zou het verzenden dan 21 Kr (50 gram) of 28 Kr (100 gram) kosten aan porto... of meer als het startpakket zwaarder zou wegen. uiteraard vergoed ik ook reiskosten die ervoor gemaakt zouden zijn...
Als iemand dit voor mij zou willen doen, zou ik daar erg dankbaar voor zijn.... alle kosten worden uiteraard vooraf betaald via mijn Zweedse bank.
Ik hoop dat iemand zich meldt....

Volgens de website moet Lycamobile niet geregistreerd te worden, al wordt het aangeraden... en blijkbaar heb je geen persoonsnummer nodig voor de registratie, al kan ik dat niet controleren zonder daadwerkelijk een sim te registreren.
Dat blijft dus de enige realistische hoop die ik heb.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 13 jun 2017 13:57

Het lijkt gelukt te zijn!!
De shop (uit Karlskoga) heeft toch nog geantwoord, en was bereid het startpakket te versturen voor de normale binnenlandse vrachtkosten...
Uiteindelijk toch een mooie service gehad, al heeft het wel wat heen en weer ge-mail gekost, en een heleboel geduld en doorzettingsvermogen.

Ik ben nu benieuwd wat er daadwerkelijk zal gebeuren... en het belangrijkste uiteraard..... of het al werken allemaal...

als het forum tegen die tijd het nog doet, zal ik het uiteraard melden.

Verhoef

Bericht door Verhoef » 30 jul 2017 18:50

Ik heb voorlopig gekozen om een vast nummer bij cheapconnect af te nemen. Voor mij was het nl makkelijk zat om er een software pbx aan te knopen zodat ik overal vandaan het nummer kan gebruiken en ik er ook voicemail op heb. Voicemail krijg ik ook in mijn email binnen met nummer vermelding en al, dus voorlopig kan ik zo uit de voeten.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 01 aug 2017 14:01

Ik had ook een nummer bij cheapconnect genomen... werkt prima. Het is een 08 nummer (Stockholm).

Ik heb ook een sim van Lycamobile, en die werkt ook goed. Je hebt geen personnummer nodig voor registratie. Ik heb hem wel op een Zweeds adres geregistreerd, voor de zekerheid.
In de voorwaarden staat wel dat als je in 4 maanden tijd meer buitenlands verkeer hebt dan binnenlands , ze je de normale prijzen gaan aanrekenen per minuut... maar dat geldt dus voor de bundels volgens mij... ik weet het niet. Ik heb geen bundels, omdat dat voor mij niet interessant is.
We zien dus wel... op zich wel vreemd, want een mobiele telefoon gebruik je per definitie meer als je op reis bent dan dat je thuis bent... daar gebruik je meestal de vaste lijn, omdat dat toch altijd goedkoper is.

Plaats reactie