Wielershirt van ijshockeyshirt gemaakt

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Wielershirt van ijshockeyshirt gemaakt

Bericht door solvik » 05 aug 2017 21:27

Hier is het uiteindelijke resultaat, de omtrek van de torso is 4 cm kleiner gemaakt, de mouwen ingekort en de omtrek daar ook versmald. Van de ingekorte mouwen heb ik het stof hergebruikt om zakken aan de achterkant te naaien, links en rechts van de merknaam Löfbergs Lila, goed rekening houdende met de gele strepen.
Aangezien het stretchstof is zoals bij de echte wielershirts, moest ik bij iedere naad twee of drie keer naaien in verschillende patronen, zowat een halve dag aan de naaimachine gewerkt....
Hopelijk wel met een speciale machinenaald (blauw, stretchnaald of kleine zig-zag of stretchsteek genaaid? Anders blijven de naadjes openbarsten :wink:.
Maar hij zit je als "gegoten". Niet slecht, een maatshirt voor ca. 5 euro! :rendier:
Inderdaad, op naar Vätternrundan!
Laatst gewijzigd door solvik op 06 aug 2017 09:12, 1 keer totaal gewijzigd.

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 05 aug 2017 23:17

buskis schreef:Hier kun je volgend jaar aan de ¨VÄTTERNRUNDAN¨ mee doen.

http://vatternrundan.se/
Nooit van gehoord, maar helaas ben ik daar nu te oud voor: 66½ jaar. Vroeger heb ik wel in mijn eentje op een racefiets lange afstanden afgelegd. Zoals van Groningen naar Bremen, 205 km op één dag. En meegedaan aan de Noorder Rondritten, 180 km. Anderhalf week geleden nog 111 km door Drenthe gefietst en al moe thuis op de bank neergeploft. Geen wedstrijden, want ik ben meer van het recreatieve fietsen en mooie fietsvakanties. Ik kan die loeisnelle jongens niet bijhouden. Vorig jaar heb ik in Oostenrijk gefietst – zie foto onder.

Afbeelding

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 06 aug 2017 09:20

Een erg mooi resultaat, Martin. Je mag er trots op zijn!!
Overigens, mag je ook nog erg trots zijn op je fietsprestaties hoor... die 111 km haal ik nooit van mijn leven...
Maar, ik zeg altijd dat je blij moet zijn met wat je nog wel kan... niet met dingen die helaas niet meer kunnen, want dan heb je constant spijt en ergernis..... :peace:

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 06 aug 2017 13:32

Mooi eindresultaat. Je ziet er stralend uit.

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 19 okt 2017 11:14

Afgelopen weekend heb ik een mooie tweedaagse fietstocht langs de Rijn in Duitsland gemaakt. Ongelofelijk maar waar: 23 graden met strakblauwe lucht en dat midden oktober! Al om 9 uur 's morgens was een wielershirt van Löfbergs Lila met korte mouwen afdoende, mijn jas heb ik niet eens gebruikt, die lag opgerold op de bagagedrager.
Hier klaar voor vertrek voor een 'vandrarhem' ergens in de Duitse Rijnstreek. De fietshelm heb ik bij Biltema in Karlstad gekocht, vandaar dat er een Zweeds vlaggetje op staat geschilderd.

Afbeelding

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 19 okt 2017 18:50

Ziet er goed uit. En het weer was inderdaad heerlijk.

Plaats reactie