EK voetbal

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
Snöskoter

EK voetbal

Bericht door Snöskoter » 30 jul 2017 11:24

Niemand anders de wedstrijd Nederland-Zweden gezien?
Ik vond het een leuke wedstrijd. En ik ben blij dat Nederland gewonnen heeft.
Ik hoop dat de oranje dames heel ver komen!

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: EK voetbal

Bericht door solvik » 30 jul 2017 16:45

Geweldige leuke wedstrijd. Ben helemaal niet zo'n voetbalfan, maar wat ik tot nu toe gezien heb zijn het mooie afwisselende wedstrijden. Had aanvankelijk niet verwacht dat Nederland zou winnen, de Zweden verdedigden goed, plaatsten goed, maar de Nederlanders hadden toch net iets meer lef en moed om aan te vallen en bleven dat doen, mooi om te zien. Terecht gewonnen dat wel.
Vanmiddag toevallig door Doetinchem gereden op een enkel versierinkje in een tuin na, was er geen Oranje te zien. Kennelijk hebben de Dames dat helemaal niet nodig, ze werken gewoon hard en ze winnen op doorzetten en karakter. Mooi toch!

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 31 jul 2017 15:25

Ze doen het beter dan de heren.
En mij lijkt de sfeer in het stadion wel geweldig, als je dat zo meekrijgt op TV.

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 31 jul 2017 19:29

Ik heb de wedstrijd op TV gezien en wel erg sneu voor Sverige. Wel opvallend is het hogere percentage blond haar.

Plaats reactie