poste restante en dergelijke

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
trummis

Re: poste restante en dergelijke

Bericht door trummis » 07 sep 2017 09:32

Dat je wat lagere lasten hebt doordat bv vuil ophalen niet hoeft bij vakantiewoning had ik wel verwacht.
Het gaat mij er meer om zoals het voorbeeld van de septik.

Mijn huis heeft een septik die volgens oude normen is aangelegd, Die mag ik gewoon blijven gebruiken.
Als ik mijn huis naar vakantiehuis zou laten omzetten ( als dat al toegestaan wordt dat is niet vanzelfsprekend hier) dan is die septik geen probleem.
Maar als ik later naar woonhuis terug wil, dan zal ik aan de nieuwe norm moeten voldoen.

Zo kan ik me voorstellen dat er meer verschillen zijn tussen oud en nieuwbouw waarbij je bij een verbouwing (of omregistrering) aan nieuwbouw eisen moet voldoen.

buskis

Re: poste restante en dergelijke

Bericht door buskis » 07 sep 2017 16:19

Hier is het volgens mij zo dat men alle avloppsystemen wil aanpakken ongeacht waar het voor gebruikt wordt.
De verouderde systemen zijn vervuilend, dat is het punt.
Daar is men al heel wat jaren mee bezig en iedereen krijgt een keer kontrole.
Wordt het afgekeurd ben je verplicht om binnen een bepaalde tijd iets nieuws aan te leggen wat aan de eisen voldoet.

Plaats reactie