Dringend verzoek mbt omgangsvormen op het forum

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Dringend verzoek mbt omgangsvormen op het forum

Bericht door Erwin_01 » 23 okt 2017 14:54

Het is inderdaad altijd wel wat...
Dat het Oosten van NL ook "beter" is dan het westen, had ik ook al gehoord, en dat zou in principe voor mij een reden zijn om in ieder geval meer oostwaarts te trekken als dat kan. Roddelen over jou en iedereen doen ze volgens mij overal... maar goed, dat stoort mij verder niet, als ik het niet hoef te horen... en uiteraard vertel je nooit alles... ik laat nooit het achterste van mijn tong zien, Solvik. Ik heb een aangeboren wantrouwen tegen de mensheid... weet dat je in principe altijd belazerd kan worden etc, dus ik vertel vrijwel nooit echt iets, zeker niet hier in de buurt... een zogenaamde vriend van vandaag kan morgen je grootste vijand blijken te zijn. Een mens leert snel wat dat betreft.

Ik hoor nu dat de jonge generatie in Zweden ook minder normen en waarden zou kennen als de wat oudere mensen... dat zal vast wel zo zijn, maar toch vind ik het in Zweden nog steeds 'aangenamer'... daar heb je ook soms hangjongeren die bv bij de winkelwagentjes stalling van de supermarkt rondhangen... maar die gaan dan wel weer netjes opzij als je er aankomt, in NL is dat vaak even inschatten of je het aandurft, of toch beter wat verder loopt voor een wagentje... Het gevoel van veiligheid is in NL toch een stuk minder.... helaas.

Plaats reactie