Taalstage

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Mr.Brightside
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Land: Zweden
Contacteer:

Taalstage

Bericht door Mr.Brightside » 09 jan 2010 13:16

Ik zou graag deze zomer een taalstage van een week of 2/3 volgen in Zweden, maar ik vind echter nergens een organisatie die dit regeld.
Mijn zus heeft dit vorig jaar gedaan naar Barcelona met EF, maar die hebben geen aanbiedingen naar Zweden.

Hopelijk kunnen de Zwebbers mij helpen! :D

walter
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Nederland

Re: Taalstage

Bericht door walter » 09 jan 2010 23:29

Kijk eens hier http://www.uiss.org/" ;; in Uppsala
en hier nog een overall overzicht: http://www.studyinsweden.se/Learn-Swedi ... r-courses/" ;;

Voor ervaringen moet je hier op het forum misschien maar eens zoeken.

Mr.Brightside
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Contacteer:

Bericht door Mr.Brightside » 10 jan 2010 00:17

Bedankt Walter!
Begon al te panikeren dat niemand ging antwoorden :)

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 10 jan 2010 04:57

Mr.Brightside schreef:Bedankt Walter!
Begon al te panikeren dat niemand ging antwoorden :)
Ik kan me wel voorstellen dat niemand antwoord geeft. Wat bedoel je met taalstage? Walter linkt naar een cursus, maar stage lopen is lärling of praktikant in het Zweeds, afgeleid van praktijkperiode. Wat had jij je bij een taalstage voorgestelt?
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan een spoor (of schijn voor Ernst) van belering en ironie bevatten.

Mr.Brightside
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Contacteer:

Bericht door Mr.Brightside » 10 jan 2010 13:37

Nausea schreef:Wat bedoel je met taalstage? Walter linkt naar een cursus, maar stage lopen is lärling of praktikant in het Zweeds, afgeleid van praktijkperiode. Wat had jij je bij een taalstage voorgestelt?
Wat ik bedoel is dat je voor een bepaald aantal weken naar Zweden gaat en daar x-aantal uur per dag les krijgt.
Als onderdak kan je in een gastgezin geplaatst worden, maar dit hoeft natuurlijk niet. De voorbeelden die Walter al aangaf was dit ook niet het geval.

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 10 jan 2010 13:44

Mr.Brightside schreef:
Nausea schreef:Wat bedoel je met taalstage? Walter linkt naar een cursus, maar stage lopen is lärling of praktikant in het Zweeds, afgeleid van praktijkperiode. Wat had jij je bij een taalstage voorgestelt?
Wat ik bedoel is dat je voor een bepaald aantal weken naar Zweden gaat en daar x-aantal uur per dag les krijgt.
Als onderdak kan je in een gastgezin geplaatst worden, maar dit hoeft natuurlijk niet. De voorbeelden die Walter al aangaf was dit ook niet het geval.
Nou, wat jij zoekt is een värdfamilj (gastgezin) en ik denk dat je ook op het woord utbytesstudent wilt googelen. Dat soort organisaties hebben ervaring met studenten en gastgezinnen.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan een spoor (of schijn voor Ernst) van belering en ironie bevatten.

Black-Ingvars-Fan
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Black-Ingvars-Fan » 10 jan 2010 13:59

Bij utbytesstudent zit je denk ik toch niet helemaal goed. Daar gaat het om studenten die een studiejaar of semester aan een "schoolinstelling" studeren.
Een taalstage kun je inderdaad vinden bij EF, en er was nog zo´n bureau (had taalstages in Noorwegen, maar ik ben de naam kwijt!!!).

Als ik er nog op kom, hoor je van me...

Groetjes, Elisabeth

Mr.Brightside
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Contacteer:

Bericht door Mr.Brightside » 10 jan 2010 14:06

Inderdaad, ik zoek niet naar een gastgezin. Maar echt naar een soort van organisatie die instaat voor lessen, onderdak, ...

EF is inderdaad perfect, maar zoals eerder gezegt, jammer genoeg hebben zij school in Zweden.
Al bedankt op voorhand Elisabeth!

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 10 jan 2010 14:55

Mr.Brightside schreef:Inderdaad, ik zoek niet naar een gastgezin. Maar echt naar een soort van organisatie die instaat voor lessen, onderdak, ...

EF is inderdaad perfect, maar zoals eerder gezegt, jammer genoeg hebben zij school in Zweden.
Al bedankt op voorhand Elisabeth!
Ik doelde meer op contact leggen met een organisatie die daar ervaring mee heeft. Er bestaan ook studentbostäder...en ook daar kunnen dat soort organisaties mee helpen, die mensen weten waar je moet zoeken. Als ze een gastgezin kunnen vinden die je voor 2-3 weken goedkoop wil laten wonen, wat is daar mis mee? Een Zweeds gastgezin biedt ook meer mogelijkheden om snel de taal te leren, ook buiten school, anders praat je gebrekkig engels met andere buitenlandse studenten. Begrijpen we elkaar nu?

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 10 jan 2010 16:36

Leo schreef:
Nausea schreef:Begrijpen we elkaar nu?
Zeg! Gaan jullie eens op taalstages! :peace:
Het vinden van een serieuze taalstage of taalvakantie is op zich best een probleem. Goede stages zijn meestal niet goedkoop, maar als het om de taal gaat is dat misschien toch beter.
Ja, maar de connectie tussen Walters taalcursus en hulp met een gastgezin, waar Mr Brightside het eerst wel over had, via een studentenorganisatie, die zien jullie niet?

Plaats reactie