Prefab huizen

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Franck Kokke
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Re: Prefab huizen

Bericht door Franck Kokke » 06 nov 2010 12:15

Tja

... en de ellende is dat die bomen al omgezagen zijn en dus kunnen die de CO2 d'r niet meer uit de lucht halen.

Want daar moet een prefabhuis van gebouwd worden in NL. Dat dan vervolgens weer terug naar Zweden wordt vervoerd wat dus 2x millieu vervuiling geeft (bovendien niet alleen CO2 maar nog veel meer) vanwege het heen- en weertransport. Snapt u het nog...

Goed Bezig, maar mij ontgaat de logica :confused:
Groeten, Franck

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 06 nov 2010 13:52

http://www.willanordic.se/Vara_stilgrupper/" ;; Verschilende stijlen. Iedereen herkent een huis van Eksjöhus zal ik maar zeggen. Mischien dat daar de laatste jaren verandering in is gekomen, maar vidga dina vyer voordat je begint te graven.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan een spoor (of schijn voor Ernst) van belering en ironie bevatten.

Ingka
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Bericht door Ingka » 13 nov 2010 11:30

om een concreet antwoord te geven. Ik heb 3 jaar geleden een prefab laten bouwen door LB-Hus en ben zeer tevreden.
Aankoop van de grond doen ze niet, dat was in ons geval een zaak tussen ons en de Kommun .. maar dat was niet veel moeilijker dan een tweedehands auto kopen. De Kommun leverde de grond bouwklaar op, dus voorzien van alle nutsaansluiting, bestrating ervoor en brieven bus (grappig in NL gaat het meestal andersom).
LB-Hus deed verder niet zoveel met de grond zelf, behalve natuurlijk uitlevelelen tbv de fundering. Zaak is om goede afspraken te maken .. bij ons wat het duidelijk zij bouwden het huis .. verder niets.
Het huis zelf was een 1,5 plans Ugglan en een Carport voor 2 auto's. Deze werden samen in dezelfde week gebracht en gebouwd. Na 2 dagen waren zowel het huis als de carport waterdicht en was men gestart met de afbouw .. Afhankelijk van je eigen spec's duurt dat ca. 3,5 maand.
Bij ons is het volledig afgebouwd, dus incl. vloeren, keuken, badkamers, wandbekleding, tegelwerk en zelfs ophangen van verlichting.
Zij zorgen voor een opzichter en een permanente ploeg 'on site' met eigen faciliteiten (verwarmde bouwkeet met toilet). Ook de 'after sales' service is goed .. als er iets is heb je dezelfde dag of hooguit een dag later de betreffende werklui aan de deur en er wordt zonder gezeur gerepareerd .. de enige zeurpartij was Tarket die een ondermaatse kwaliteit houtvineer vloer had geleverd, erg krasgevoelig en pas na heel veel gezeur en getouwtrek is die vervangen. Dat bedrijf raad ik dus niet aan.
Verder geen klachten .. na 2 jaar doen ze een garantie afloop keuring en wordt alles wat kaput is keurig vervangen.

Samenvattend .. wij hebben het project 'turn key' aanbesteed aan LB-Hus en dat is goed bevallen. Voordeel voor ons wat geen gezeur met onderaannemers en een woonklaar huis op de dag van oplevering. Daar zit natuurlijk een kostenplaatje aan .. maar dat heb je zelf in de hand.

Jacco77

Bericht door Jacco77 » 13 nov 2010 17:04

hey ingka,

ik zal zeker eens kijken bij LB hus. je verhaal klint erg aantrekkelijk al ben ik natuurlijk heel benieuwd naar wat zo'n project nou ongeveer heeft gekost.... of ben ik dan heel brutaal?

Jacco

madcap

Bericht door madcap » 13 nov 2010 17:41

Gokje: 350.000,-- euro?

Franck Kokke
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Bericht door Franck Kokke » 13 nov 2010 20:02

madcap schreef:Gokje: 350.000,-- euro?
Tjena

Nee zoveel zal dat toch niet kosten, voor 3½ miljoen kroon koop je een riante gård :inno01:
Groeten, Franck

Ingka
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Bericht door Ingka » 13 nov 2010 21:17

vanaf ca 1.7 mln SEK kun je het zo gek maken als je wilt.
excl grond, carport/garage en aansluiting nutsvoorzieningen. incl. montage en afbouw.

madcap

Bericht door madcap » 13 nov 2010 23:59

Een heel diplomatiek antwoord :eland:

Plaats reactie