Mijn vriend is heeleeemaaaal weg van Zweden. Zijn schoonouders hebben daar een vakantiewoning al sinds 15 jaar ofzo en gaan daar jaarlijks 3a4 keer heen voor elke keer 3a4 weken. Voordat mijn vriend mij leerde kennen ging hij ook 1 a 2 keer in het jaar ernaar toe. Het is zijn 2e thuis.
Het is wel middle of nowhere 5 minuten van Malback. Aan de rand van het bos.
Maar het is niet mijn ding. Zo afgelegen. Ik wil graag alla minuut iets kunnen doen zonder het van te voren te plannen of kilometers te rijden. Verder vind ik het landschap schitterend en het weer is hetzelfde als hier in Nederland. Ik wil graag contact met mensen/vrienden in de buurt en niet dat ik er kilometers ervoor moet rijden. Ik ben bang dat ik dat straks niet heb. Ik ben slechthorend draag een gehoorapparaat en ben doof aan mn andere oor. Ik ben bang dat ik straks als ik ga emigreren dat het taal om dat vloeiend te kunnen spreken en begrijpen zoveel lastiger voor mij zal zijn.
In elk geval zou ik graag ervaringen van mensen willen lezen of jullie ook eerst in, ongeveer, mijn situatie zaten. En waarom zijn jullie uiteindelijk toch gaan emigreren. Ook wat jullie zo mooi vinden aan Zweden? Hoe zijn jullie contacten met buren/vrienden?? Hoe zijn jullie aan vrienden gekomen? Waar wonen jullie?? In de buurt van een stad of wat? Verdere ervaringen zou ik ook dol graag willen lezen.
Mijn vriend wil graag zo ongeveer na 5 jaar gaan emigreren tussen de 2 grote meren (meren?? vind het een zee in het klein

Hopelijk krijg ik berichten van jullie. Hopelijk brengt het mij tot een definitieve besluit (heb nog zeeeen van tijd). Zou wel graag willen maar ben bang dat het tot helemaal niets uitloopt.