Waarom hier?

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Hoggie

Re: Waarom hier?

Bericht door Hoggie » 04 sep 2017 19:26

Ljungby is 25 minuten, dus voldoende voorzieningen. Niet gekeken of echt alles er is, ik vermoed van wel
Kleine super op 10-15 minuten
School voor onze dochter,net drie geworden, op 10-15 minuten.
Schoolbusroute op een paar kilometers.

Brenda

Bericht door Brenda » 22 sep 2017 13:38

Mijn man is bosbouwkundig ingenieur in Nederland had hij altijd maar te maken met werk waar men hem op projectbasis aan nam en had hij nooit een vaste aanstelling. Op een ogenblik zo'n 6 jaar geleden had hij een klus waar voor een bedrijf die ook zaken relaties had in Zweden en zo is hij gevraagd om te komen werken in Zweden. Veel overgepraat en mijn man had besloten om het werk aan te nemen om dat het hem goed lag en er goede voorwaarden waren. Dit werk bleef maar door gaan na zo'n 2,5 jaar werd al voorzichtig gepraat om te emigreren naar Zweden. Na 4 jaar kreeg mijn man de vraag of hij zich voor vast wilde verbinden aan het bedrijf voor minstens 15 jaar, direct daarna besloten om dan ook met het hele gezin naar Zweden te gaan. Toen kwam de vraag waar willen wij wonen in Zweden , mijn man werkt in een heel groot gebied dus keus zat. Zelf ben ik een echte liefhebster van kou sneeuw en ijs, korte zomers lange winters, hier op werd besloten om het ver boven de poolcirkel te gaan zoeken naar een leuke leef plek, daar veel rond gereisd op een moment kwamen we een hele mooie cabin ( na amerikaans/ alaska voorbeeld ) tegen die te koop stond in Kauppinen ( wat heel gunstig voor ons licht vlak bij Kiruna ) helaas visten we hier net achter het net de cabin was sneller verkocht dan wij de berekeningen klaar hadden of het kon. Via de zelfde makelaar kwamen we een zeer oud bouwvallig huisje tegen in de zelfde plaats die erg afgelegen ligt en moeilijk bereikbaar is vanaf de openbare weg ( alleen een verharde bospad van 7 km lijdt er naar toe ) het ligt zo afgelegen dat je je niet kan indenken dat daar nog mensen wonen . Wij werden meteen verknocht aan die plek, temeer om dat wij ons hier geheel kunnen afsluiten van de maatschappij ( wat wij graag willen buiten ons werk om ) en geheel op ons zelf kunnen zijn. Toen hebben we meteen die perceel gekocht om dat het groot genoeg is om er een bush cabin er op te bouwen waar wij in verder wilden leven. Het oude huisje is inmiddels gesloopt en de bouw is begonnen en wij hopen dat als alles mee zit wij er in april in kunnen trekken.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 25 sep 2017 20:47

Hej Brenda,
Hoewel ik het met mijn voorgangers eens ben, ik denk dat je niet helemaal weet waar je aan begint en lijk je alles wat onrealistisch voor te stellen, wil ik je toch even met dit filpje een hart onder de riem te steken. De situatie is waarschijnlijk niet geheel de jouwe, maar toch....
Check deze....
http://www.op.se/jamtland/are/de-lever- ... ns-baksida

Wat betreft milieuvriendelijk:, hebben jullie wel el.? Zo niet een aggregaat of nood-aggregaat? Die zijn ook niet milieu-vriendelijk en zal je toch vroeg of laat nodig heben lijkt me...als je zo schamel verwarmen kan? Stel jij of je dochter worden ernstig ziek wordt of je breekt iets en kan niet meer voldoende bewegen, hulp kan niet komen, dan wil je toch minstens wel warmte in je huis...?

beltsjeblom

Bericht door beltsjeblom » 01 okt 2017 10:47

Ik ben eigenlijk benieuwd hoe het met [email protected] is afgelopen. Heb je een huis gekocht Paul

Hoggie

Bericht door Hoggie » 04 okt 2017 19:31

Mijn vrouw en ik verschillen van mening over Skararp
Eens kijken wie er gelijk krijgt in december
Los van het feit of het verstandig is om te doen ,zij wil in etappes werken en ik wil alles in 1 keer aanpakken
Ik vind de locatie ook geweldig , daar zijn we het wel over eens.
Als de prijs gehalveerd wordt zie ik er brood in
We gaan een praatje maken rond de Kerst met de buurman
Eens kijken of hij een baantje voor mij of mijn vrouw weet
Maar er zijn weer andere kandidaten in beeld wat betreft woningen
De familie is inmiddels ook op de hoogte van onze emigratieplannen....

Plaats reactie