Belastingadviseur gezocht

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Ruud

Belastingadviseur gezocht

Bericht door Ruud » 26 feb 2016 10:39

Binnenkort zijn wij (mijn vriendin en ik) van plan om voor een paar jaar naar Zweden te vertrekken. Zij heeft daar een baan aangeboden gekregen. Ik zelf (ZZP-er) zal zo af en toe werkzaam blijven (op projectbasis, off shore) voor Nederlandse bedrijven.
Ik ben niet van plan om maar enige inkomsten in Zweden te genereren.
Ook houd ik mijn koophuis in Nederland aan en wil dat tijdens onze afwezigheid verhuren. Mijn vriendin zal over haar inkomsten in Zweden gewoon in Zweden belasting gaan betalen maar voor mij ligt dat anders. Ik wil liefst alleen in Nederland belasting betalen.

We hebben ons al uitgebreid georiënteerd maar echt een duidelijk antwoord op de vraag of dat mogelijk is hebben we nog niet gevonden.

De ene keer lees je: Je betaalt belasting in het land waar je woont, de andere keer: Je betaalt belasting in het land waar je 90% of meer van je inkomsten hebt.
Of: Als je belasting in Nederland hebt betaald hoeft dat niet meer in Zweden want er is een belastingverdrag.

Wij komen er op dit moment even niet meer uit.

Kent iemand van jullie misschien een betrouwbare belastingadviseur die goed op de hoogte is van dergelijke zaken? Vooral natuurlijk de Zweedse en Nederlandse situatie.

Plaats reactie