Welke papieren nodig van UK naar SE?

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Wendyjaja

Welke papieren nodig van UK naar SE?

Bericht door Wendyjaja » 09 mei 2017 17:08

Hallo allemaal,

Ik woon inmiddels 6 jaar in Zweden, nu met alleen nog mijn 2 zoons daar ik gescheiden ben sinds 2 jaar
Inmiddels heb ik een lieve nieuwe partner gevonden en we willen graag gaan samenwonen hier in mijn huis
Hij en zijn moeder wonen in de UK en ik ben zoekende geweest op de sites van migrationsverket en skatteverket, zag dat er wat regels zijn veranderd sinds 16 Juli 2016
Ik kom er dus niet helemaal uit, blijf eigenlijk in een cirkel draaien
Is er iemand hier die mij kan vertellen welke papieren er meegenomen moeten worden door hen om zich hier te kunnen gaan registreren?

Alvast heel erg bedankt!
Wendy & Paul

[email protected]

Re: Welke papieren nodig van UK naar SE?

Bericht door [email protected] » 09 mei 2017 19:20

Durf je niks te beloven .. ben zelf ook op zoek .. maar deze link kan ik je wel geven ..
http://www.skatteverket.se/servicelanka ... 4c40c.html" ;;
Maar ja .. hoe het nu met de brexit zit weet ik dan weer niet :-?

BigBadWolf
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Land: Zweden

Bericht door BigBadWolf » 09 mei 2017 20:04

Heb je de Migrationsverket en Skatteverket zelf al gecontacteerd?
Ik kan je niet helpen met concrete tips maar in mijn contacten met deze instanties (zowel via mail, telefoon als IRL) heb ik beide als zeer behulpzaam ervaren.

Wendyjaja

Bericht door Wendyjaja » 09 mei 2017 20:19

Dank jullie beide!

Dat heb ik inderdaad ook gelezen maar met de veranderde wet kom ik ook via dit in een cirkel terecht .. helaas

Ja, heb vanmiddag ook contact opgenomen via mail met migrationsverket, staat alleen 4-5 dagen voor voordat ik een antwoord mag verwachten
Dacht vraag het hier ook daar er vele mensen hier zijn met allerlei ervaringen :wink:

Als er anderen zijn die hun ervaring en/of kennis willen delen dan heel graag alsjeblieft!
Als ik antwoord heb zal ik dat hier posten, is daar belang bij?

Wendyjaja

Bericht door Wendyjaja » 09 mei 2017 22:05

Dank je wel Leo voor je reactie en ik zal de uitkomst hier posten.

Ja, ze zijn beide Brits and ja ik heb hier alles voor elkaar, verblijfsvergunning dus persoonsnummer, inkomen en dergelijke
Heb je enig idee welk papieren mee moeten komen komen?
En waarom is zijn moeder een probleem, omdat ze niet voor inkomen ed zal gaan zorgen, m.a.w. geld kost?

Black-Ingvars-Fan
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Bericht door Black-Ingvars-Fan » 09 mei 2017 22:13

Hej!

Hier staat info: https://www.migrationsverket.se/Privatp ... rgare.html" ;;

Nu met Brexit zal het wel anders worden, maar tot nu toe lijkt mij dat deze weg nog geldt.

/Elisabeth

Bassiehof

Bericht door Bassiehof » 10 mei 2017 05:38

Wendyjaja schreef:Dank je wel Leo voor je reactie en ik zal de uitkomst hier posten.

Ja, ze zijn beide Brits and ja ik heb hier alles voor elkaar, verblijfsvergunning dus persoonsnummer, inkomen en dergelijke
Heb je enig idee welk papieren mee moeten komen komen?
En waarom is zijn moeder een probleem, omdat ze niet voor inkomen ed zal gaan zorgen, m.a.w. geld kost?
De regels voor anhöriginvandring zijn veranderd. Volgen mij moeten jullie (of zijn moeder) kunnen aantonen dat er voldoende geld is om van te leven, wellicht moeten ze ook een ziektekostenverzekering hebben enz.

Wendyjaja

Bericht door Wendyjaja » 10 mei 2017 11:02

Dank jullie wel voor alle antwoorden
Ik hoop dat het ons lukt .. zie uit naar een leuke tijd
Ben heel benieuwd wat migrationsverket voor antwoord gaat geven, laat ik jullie weten

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 10 mei 2017 17:25

Ik zou opschieten als ik jullie was, want ik denk dat het na de Brexit nog een heel stuk lastiger wordt.

Wendyjaja

Bericht door Wendyjaja » 10 mei 2017 20:51

Daarom ben ik er ook zo druk mee :wink:

Plaats reactie