zorgverzekering terug?

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
friejoo

zorgverzekering terug?

Bericht door friejoo » 23 mei 2017 12:03

Eduard Frank Züger
Goed bericht voor gepensioneerden die in Zweden wonen en afhankelijk zijn van "De Woonlandfactor" Na mijn grondig onderzoek is het ministerie van WVS accoord gegaan met de foutieve informatie van Zweden. In oktober worden de woonlandfactoren over 2012 tm 2017 opnieuw vastgesteld. U allen krijgt via het CAK u teveel afgedragen premies terug. Wordt voor u allen een leuke kerst !!

Dit bericht kwam ik gisteren tegen op facebook. Als de berekeningen gunstig uitvallen kan dat voor een deel van de forumleden ook een fijn extraatje zijn!

Bassiehof

Re: zorgverzekering terug?

Bericht door Bassiehof » 23 mei 2017 17:18

Ik wil ook een zorgverzekering :(

Nee hoor, ik heb PUT! Is graties!

Rienk
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Bericht door Rienk » 24 mei 2017 23:51

Thanks Friejoo !
Ben benieuwd; misschien een feestje.... ??
Rienk

trummis

Bericht door trummis » 14 jul 2017 11:01

2 vragen over dit bericht:

1) hebben jullie hier misschien iets meer info over? Of een link naar een discussie hierover?

2) Is er iemand die mij in contact kan brengen met de heer Züger op dit forum? (Liefst e-mail)

In Noorwegen is de loonlandfactor immers nog hoger dan Zweden. Verschilt uiteraard per jaar maar ligt steeds tussen de 1,5 en (jawel) 1,8.
Dus als hier iets recht te trekken valt, wil ik dat graag weten.

De naam van deze man ben ik ook weleens tegengekomen bij de Vereniging Belangenbehartiging Nederlands Gepensioneerden. (vbngb.eu)

friejoo

Bericht door friejoo » 15 jul 2017 12:15

trummis schreef:2 vragen over dit bericht:

1) hebben jullie hier misschien iets meer info over? Of een link naar een discussie hierover?

2) Is er iemand die mij in contact kan brengen met de heer Züger op dit forum? (Liefst e-mail)

In Noorwegen is de loonlandfactor immers nog hoger dan Zweden. Verschilt uiteraard per jaar maar ligt steeds tussen de 1,5 en (jawel) 1,8.
Dus als hier iets recht te trekken valt, wil ik dat graag weten.

De naam van deze man ben ik ook weleens tegengekomen bij de Vereniging Belangenbehartiging Nederlands Gepensioneerden. (vbngb.eu)
Je kunt zelf op http://www.hitta.se" ;; kijken, daar staan zijn gegevens op met telefoonnummer. Je kunt hem dan evt. zelf bellen om meer informatie.

trummis

Bericht door trummis » 16 jul 2017 11:15

Telefoonnummer had ik inderdaad al van Eniro, maar ik hoopte op een e-mail adres of wellicht via dit ( of ander) forum via pb.

Ik ga contact zoeken, bedankt.

friejoo

Bericht door friejoo » 16 jul 2017 12:49

Zoals ik al schreef heb ik de tekst van Facebook overgenomen. Ik denk bij 'Nederlanders in Zweden". Als je daar op zit kun je een pb. naar hem sturen.

trummis

Bericht door trummis » 16 jul 2017 15:34

Ja dat is 't probleem, ik heb geen facebook.
Ik heb een SMS gestuurd met mijn mailadres. Mocht dat niet gaan lukken maak ik wel een facebook account aan.

Ik heb in het geheel geen ervaring met facebook. Kan je dan een pb sturen zonder dat de hele wereld dat kan zien?

madcap

Bericht door madcap » 16 jul 2017 22:19

Ja, dat kan. Maar dat leest nooit iemand is mijn ervaring. Wat je moet doen is 'vrienden' worden met degene die je een vraag wilt stellen. Als je vrienden bent kun je een persoonlijke mededeling sturen die niemand anders kan lezen.

trummis

Bericht door trummis » 16 jul 2017 23:18

Mmmmh dat wordt niks. Niemand wil vrienden zijn met mij. Daarom heb ik ook geen facebook.

Serieuze modus weer aan:
Bedankt voor de tip.
Ik wacht even af of er reactie komt op de SMS. Hoewel ik twijfel of ik het juiste nummer gebruikt heb.
Ik zie het verschil niet tussen een vaste telefoon of een mobiel in Zweden.
Als ik geen reactie krijg, probeer ik zijn andere nummer.

Plaats reactie