zorgverzekering terug?

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Rienk
Zweden Kenner
Zweden Kenner

Re: zorgverzekering terug?

Bericht door Rienk » 17 jul 2017 17:37

Waarschijnlijk heb je hier wat aan:

https://vbngb.eu/2017/01/17/oorzaak-van ... vindingen/" ;;

Rienk

trummis

Bericht door trummis » 17 jul 2017 19:18

TACK!
Daar heb ik inderdaad wat aan!
Helaas niet de situatie die voor Noorwegen geldt, maar toch interessante info. Maar wel waard om me verder in te verdiepen.

buskis

Bericht door buskis » 17 jul 2017 19:41

Rienk schreef:Waarschijnlijk heb je hier wat aan:

https://vbngb.eu/2017/01/17/oorzaak-van ... vindingen/" ;;

Rienk
:offtopic: Interessante site!
Vooral dit: Rutte tegen dubbel paspoort voor Nederlanders

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 18 jul 2017 08:50

Waarom niet gewoon bellen ipv een sms? dan heb je gelijk contact...

Een mobiel nummer zit in de 07x reeks overigens...

trummis

Bericht door trummis » 18 jul 2017 12:53

Bellen dat is zo 60er jaren.
Hoofdreden is dat ik niet altijd dekking heb, soms valt de verbinding ineens weg. En om nou bij het tankstation op een bankje te gaan zitten bellen, zie ik geen heil in.
Een optie zou kunnen zijn om mijn mobieltje uit 2002 te vervangen, maar daar heb ik geen geld voor over.
SMS verstuur ik via de PC.
Bijkomende reden van SMS/Mail vind ik, dat iemand kan reageren wanneer het hem/haar uitkomt. Niet als ie bij de groenteafdeling in de supermarkt staat.

In ieder geval heb ik zitten SMSen naar zijn vaste telefoon :(

Ik probeer het nogmaals op het andere nummer. Bedankt! oh nee Takk...nee Tack!

buskis

Bericht door buskis » 18 jul 2017 17:41

Dat bellen van jouw met je mobieltje uit 2002 is vergelijkbaar met het 60'er jaren bellen hoor.
Is toch niet zo gek dat je geen dekking hebt 8)

trummis

Bericht door trummis » 18 jul 2017 21:04

Nogmaals, ik heb daar geen geld voor over.
Dit zou namelijk de eerste keer in een jaar of 8 zijn dat bellen handiger is dan sms/e-mail.

Misfortåelse is het meest gebruikte noorse woord. (Svensk: missförstånd)
Ik wil ( lees: moet) dus alles achteraf kunnen bewijzen.

Noorwegen heeft 4 officiële talen, met een tig dialecten. En dan zijn er nog een aantal in dit gebied die svorsk brabbelen.
Op zich geen probleem als men begrepen zou willen worden en een beetje zijn best doet verstaanbaar te praten.
Als je er dan ook nog bij meetelt dat ze aan de andere kant van de lijn met hun dialect ook nog snuss achter hun bovenlip hebben, begrijp je misschien dat ik niet ga investeren in een telefoon.
't is dat je soms een nummer nodig hebt op een webformulier anders had ik er helemaal geen.

Of je op de fjell dekking hebt is ook altijd maar afwachten, dus voor nood is een (modern)mobieltje ook onbetrouwbaar.
Een Samsung schijnt aardige rooksignalen te kunnen genereren, maar of dat ding nou net op het moment dat je het nodig hebt in de fik vliegt betwijfel ik. :mrgreen:

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 19 jul 2017 13:48

Ach, mijn ervaring is dat bellen het snelste resultaat geeft... en ik doe dat ook met een Nokia die al heel wat jaren dienst doet. Ik hoef ook geen smartphone etc, want in mijn ogen is een telefoon om te bellen en te sms'sen... of anders met een IP telefoon als ik thuis ben...

Als je iets moet hebben om "bewijs" te hebben, is een telefoontje inderdaad niet handig... dan stuur ik ook een mail, of een echte "brief"... dat is altijd het allerbeste als je rechtsgeldig bewijs wil hebben.

Ik hoop dat ze op de sms zullen antwoorden.... maar ik acht de kans behoorlijk klein als ik eerlijk mag zijn. Zelf ben ik ook niet happig om op een SMS van een "onbekende" afzender te gaan antwoorden... maar je weet nooit.

Lycka till!

trummis

Bericht door trummis » 19 jul 2017 17:02

Contact is inmiddels gelegd. Geen probleem.

friejoo

Bericht door friejoo » 20 jul 2017 12:06

trummis schreef:Contact is inmiddels gelegd. Geen probleem.
Laat je ons het resultaat ook weten?

Plaats reactie