zorgverzekering terug?

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
friejoo

Re: zorgverzekering terug?

Bericht door friejoo » 20 jul 2017 12:07

Rienk schreef:Waarschijnlijk heb je hier wat aan:

https://vbngb.eu/2017/01/17/oorzaak-van ... vindingen/" ;;

Rienk
Bedankt voor de link, ik heb hem opgeslagen!

Bassiehof

Bericht door Bassiehof » 20 jul 2017 13:18

Rienk schreef:Waarschijnlijk heb je hier wat aan:

https://vbngb.eu/2017/01/17/oorzaak-van ... vindingen/" ;;

Rienk
Is er al een besluit genomen of komt dat nog? Ik denk dat ik mischien wel weet waarom die kosten gestegen zijn. De vorige regering heeft besloten om mensen uit de Zweedse ziektewet te gooien, en als ze dan een te laag inkomen hebben kunnen ze bij de gemeente aankloppen voor een veel lagere uitkering. De ziektewet is berekend op je inkomen, terwijl de gemeente het minimum handhaaft. Dan is het niet zo raar dat de gemeente ineens veel meer geld uitgeeft.

trummis

Bericht door trummis » 20 jul 2017 16:34

friejoo schreef:
trummis schreef:Contact is inmiddels gelegd. Geen probleem.
Laat je ons het resultaat ook weten?

Wat bedoel je precies? Resultaat voor Zweden is bekend, ik ga uitzoeken of het ook voor Noorwegen geld.
Als ik succes heb (of niet) wil ik dat met liefde melden en had ik toch wel gedaan, maar ik vrees dat dat niet is wat jij bedoeld?

trummis

Bericht door trummis » 31 okt 2017 15:32

Een moderator heeft postings van Trummis verwijderd.
Trummis heeft geen overzicht welke postings, vandaar dat hij verzocht heeft al zijn postings te verwijderen.

Jaapbrons

Bericht door Jaapbrons » 01 nov 2017 15:19

Bij het CAK rekenen ze nog steeds met het 1.09 percentage op de site. Dus . . . .

friejoo

Bericht door friejoo » 08 nov 2017 15:49

Onderstaand bericht stond op Facebook. Het CAK werkt echter niet zo snel, dus dat kan nog wel even duren.

Het volgende bericht ontvangen van het Ministerie van VWS
Beste heer Zuger,
VWS heeft net het advies van het CAK voor de woonlandfactoren ontvangen.
Het advies voor de woonlandfactor voor Zweden 2017 is 0,8236, voor 2018 is het advies 0,8104.
Ik moet nog naar het advies kijken. Uiteindelijk zal e.e.a. in de Regeling Zorgverzekering moeten worden verwerkt.
Er zal dus een correctie door het CAK worden doorgevoerd om de verdragbijdrage te corrigeren.
Aldus het ministerie van VWS.

Plaats reactie