Emigreren: hoe pak ik dat aan?

Post hier uw vragen en opmerkingen over wonen, werken en studeren in Zweden.
Dit forum is tevens voor vragen over (vakantie)huizen en de hieraan gerelateerde onderwerpen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
buskis

Re: Emigreren: hoe pak ik dat aan?

Bericht door buskis » 07 jan 2012 11:52

PatrickV: schreef: Ik zoek dus in feite ongeschoold werk waar ik in het begin met Zweeds/Engels overweg kan.
Misschien McDonalds, BurgerKing of Max ?

Dan ben je niet zo erg plaatsgebonden ook :wink:
PatrickV: schreef:Het liefst wil ik in de buurt van Jönköping gaan wonen en werken, maar ik heb al een paar maanden geleden besloten dat ik open moet staan voor heel Zweden.

PatrickV:

Bericht door PatrickV: » 10 jan 2012 19:21

Nou, ik zal je eerlijk zeggen, ik heb een keer een macdonalds in Zweden gebeld. De conclusie is dat ik daar de Zweedse taal ook al direct voor nodig heb, ondanks dat ik jaren geleden 1,5 jaar lang bij de mac gewerkt heb.

Så, dat gaat hem niet worden :tsss:

buskis

Bericht door buskis » 10 jan 2012 19:26

PatrickV: schreef:Nou, ik zal je eerlijk zeggen, ik heb een keer een macdonalds in Zweden gebeld. De conclusie is dat ik daar de Zweedse taal ook al direct voor nodig heb, ondanks dat ik jaren geleden 1,5 jaar lang bij de mac gewerkt heb.

Så, dat gaat hem niet worden :tsss:
En BurgerKing of Max ? kun je in ieder geval zeggen dat je ervaring hebt :wink: , maar er zelf heen gaan i.p.v. bellen werkt nog steeds het beste hoor.

Black-Ingvars-Fan
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Bericht door Black-Ingvars-Fan » 10 jan 2012 19:34

Zweeds leren werkt nóg beter. :)

buskis

Bericht door buskis » 10 jan 2012 20:41

Black-Ingvars-Fan schreef:Zweeds leren werkt nóg beter. :)
Klopt! maar Patrick schreef hier al eerder over, vandaar mijn antwoord :peace:
PatrickV: schreef:Ik heb inmiddels al 6 maanden geleden besloten om naar Zweden te verhuizen en ben ook direct Zweeds gaan leren (ik heb een taalknobbel, dus is ook mooi meegenomen).

Franck Kokke
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Bericht door Franck Kokke » 05 dec 2012 11:48

janvermeer schreef:Ik zou sowieso van tevoren zorgen dat ik perfect Zweeds kan verstaan.
Tjabba!

Verstaan doe je ze sneller dan zij jou(niet persoonlijk maar bedoeld in het algemeen!) :happysanta:
Groeten, Franck

mpostma
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Contacteer:

Bericht door mpostma » 05 dec 2012 12:36

janvermeer schreef:Ik zou sowieso van tevoren zorgen dat ik perfect Zweeds kan verstaan.
Ik zou hier niet teveel op blindstaren. Ik werk hier nu 2 jaar, maar leer nog elke dag bij qua taal.

buskis

Bericht door buskis » 05 dec 2012 12:45

Franck Kokke schreef:
Tjabba!

Verstaan doe je ze sneller dan zij jou(niet persoonlijk maar bedoeld in het algemeen!) :happysanta:
Bij mij is dat eigenlijk net andersom, :peace: komt waarschijnlijk door al die dialecten hier in deze omgeving.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 14 apr 2013 21:07

Bij de samenvatting, die staat in de start van dit topic, bij bladzijde 1 wordt er gesproken over een verwarmingssysteem: warmtepomp en daar wordt achter vermeldt bergvärme. Dit klopt niet helemaal. Een warmtepomp is een systeem, waarbij ook uit koude lucht warmte wordt onttrokken en omgezet wordt in warme binnenlucht . De warmte wordt dus onttrokken aan de buitenlucht. Dat kan ook met warmte uit de aarde (diepe of horizontaal grond) of uit het water.
Laatst gewijzigd door solvik op 15 apr 2013 13:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie