Via tolbruggen met de Brobizz

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
Shorty12
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber

Via tolbruggen met de Brobizz

Bericht door Shorty12 » 14 feb 2010 23:10

Hallo forum,

Wij gaan komende zomer weer met auto en caravan naar Zweden.
het is de bedoeling om via de tolbruggen te gaan. Nu begrijp ik uit de site van de Storebelt-brug dat als je een Brobizz hebt deze voor beide bruggen aan moet melden. Weet iemand hier iets over?

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Via tolbruggen met de Brobizz

Bericht door Nausea » 15 feb 2010 00:34

Als je een Brobizz wilt hebben moet je een contract hebben, maar waar heb je dat voor nodig? Brobizz is bedoeld voor een pendelaar, iemand die vaak heen en weer reist dus.
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan een spoor (of schijn voor Ernst) van belering en ironie bevatten.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 15 feb 2010 10:52

Nausea schreef:Als je een Brobizz wilt hebben moet je een contract hebben, maar waar heb je dat voor nodig? Brobizz is bedoeld voor een pendelaar, iemand die vaak heen en weer reist dus.
Nausea, een Brobizz is al voordeliger als je 2x per jaar over de brug rijdt

Gewone auto tot 6 m kost 395 SKr

Met de Bizz heb je per jaar 330 Kr en per overtocht voor een gewone auto tot 6 m 138 SKr.

Rij je 1x heen en weer per jaar over de brug kost het je :

kontant : 2 x 395 = 790 SKr
Bizz : 330 Kr + 2x 138 Kr = 606 Kr

Conclusie : Al ga je slechts 1x heen en weer per jaar, neem dan een bizz, behalve als je slechts 1 jaar naar Zweden wil gaan.... (omdat je je bizz moet huren).
In het weekend, van 19 sept tot 5 april betaal je overigens nog minder, nl. 61 Kr.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 15 feb 2010 10:59

Shorty12 schreef:Hallo forum,

Wij gaan komende zomer weer met auto en caravan naar Zweden.
het is de bedoeling om via de tolbruggen te gaan. Nu begrijp ik uit de site van de Storebelt-brug dat als je een Brobizz hebt deze voor beide bruggen aan moet melden. Weet iemand hier iets over?
Shorty, als je een brobizz hebt, hoef je die niet te melden bij de Storebæltsbroen. Ze zitten bij EasyGo.
EasyGo kunder får automatisk 5 procent rabat på Storebælt. Derudover tildeles eventuelle rabatter på Storebælt aften-, lørdags-, søndags- og weekendbillet automatisk, hvis ud- og hjemrejse falder inden for de krævede tidspunkter. Læs mere på http://www.storebaelt.dk" ;;
bron : http://www.vegvesen.no/s/easygodansk/Pr ... atter.html" ;;

Gebruik je Bizz echter NIET meer voor de Scandlines ferry tussen Puttgarden en Rödby vanaf 1 maart 2010. Dan wordt het veel duurder dan dat je een internet ticket boekt.
Lees hierover ook meer in het topic wat hierover loopt elders op het forum.

Orange_Viking
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden
Contacteer:

Bericht door Orange_Viking » 15 feb 2010 11:17

Erwin_01 schreef:
Nausea schreef:Als je een Brobizz wilt hebben moet je een contract hebben, maar waar heb je dat voor nodig? Brobizz is bedoeld voor een pendelaar, iemand die vaak heen en weer reist dus.
Nausea, een Brobizz is al voordeliger als je 2x per jaar over de brug rijdt

Gewone auto tot 6 m kost 395 SKr

Met de Bizz heb je per jaar 330 Kr en per overtocht voor een gewone auto tot 6 m 138 SKr.

Rij je 1x heen en weer per jaar over de brug kost het je :

kontant : 2 x 395 = 790 SKr
Bizz : 330 Kr + 2x 138 Kr = 606 Kr
Conclusie : Al ga je slechts 1x heen en weer per jaar, neem dan een bizz, behalve als je slechts 1 jaar naar Zweden wil gaan.... (omdat je je bizz moet huren).
In het weekend, van 19 sept tot 5 april betaal je overigens nog minder, nl. 61 Kr.
SEK 138 voor een enkeltje geldt alleen in het weekend.
Op werkdagen kost het SEK 196 met een BroBizz
Afbeelding Frank "Orange Viking"
http://www.ZwedenLinks.NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ZwedenStuga.NL" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.OrangeViking.com" onclick="window.open(this.href);return false; (ons vakantiehuis)

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 15 feb 2010 12:26

Yep :oops: je hebt gelijk, ik heb verkeerd gekeken!

het wordt dan 330 + 2x 196 = 722 Kr
Maar mijn stelling blijft overeind dat de brobizz goedkoper is vanaf 2 enkele reizen per jaar!

bedankt Frank voor de correctie!

Shorty12
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber

Bericht door Shorty12 » 18 feb 2010 00:06

Ik denk dat ik zo al wel genoeg weet.
Allen bedank en mischien tot ziens in Zweden!

friejoo

Bericht door friejoo » 26 mei 2010 22:23

Wij hebben een BroBizz. Als we met de caravan over de Öresundbrug gaan hebben we de kosten voor de BroBizz er in 1 enkele rit uit. De terugreis is dan de helft goedkoper.
Ik heb nog wel een vraag. We hebben behalve de transponder ook een pasje. Dat hebben we totdusver nog niet gebruikt. Ik weet dat je het kunt gebruiken als je met 2 auto's achter elkaar de brug over gaat, de 2e auto gebruikt dan het pasje.
Kun je het pasje ook ook apart gebruiken bij de brug, dus zonder dat er een auto met de responder voor rijdt?
Kun je het pasje ook nog voor andere dingen gebruiken?
Friedy

Gwenny
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Contacteer:

Bericht door Gwenny » 26 mei 2010 23:02

Om het pasje te kunnen gebruiken hoef je niet samen te reizen.
Ons pasje sturen we op naar degene (bezoek van ons) die er gebruik van wil maken en die stuurt het dan door naar de volgende. De bedragen worden dan wel van de rekening van de eigenaar afgeschreven, maar dat kun je natuurlijk achteraf wel regelen als je mekaar kent.
De pas geeft ook nog korting op een aantal dingen, maar wat weet ik niet meer precies, dat moet wel ergens op internet te vinden zijn.

Groetjes,
Gwenny
Kinderfeestjes, bedrijfsopeningen en evenementen worden extra leuk met http://www.gwennysansiktsmalning.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 28 mei 2010 10:06

Ik geef het pasje aan mijn broer... die "betaalt" er dan mee bij de automaat. je krijgt het zelfde tarief als met je brobizz... Via de website van Öresundsbron kan je de passages en het bijhorende bedrag zien. Bizz en pas kunnen inderdaad helemaal onafhankelijk van elkaar gebruikt worden.
De kortingen gelden meestal op musea en dat soort dingen in de Öresundsregio... ik heb er nog nooit gebruik van gemaakt.

Plaats reactie