-

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
nayiem

-

Bericht door nayiem » 20 sep 2011 20:52

-
Laatst gewijzigd door nayiem op 10 apr 2017 11:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Franck Kokke
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Re: Sweden, here I come!

Bericht door Franck Kokke » 22 sep 2011 09:02

Tjabba!

Wat een plannen op een (relatief) jeugdige leeftijd, ben overigens wel benieuwd naar jou huidige visie/beeld over Zweden! Stel eea niet te rooskleurig voor dan kan het alleen meevallen. Ik bedoel eigenlijk te zeggen een rose bril is goed en zelfs onontbeerlijk maar blijf toch rationeel denken. Ik zeg dit enkel om je te behoeden voor een domper op de feestvreugde en een jarenlange achtervolgende schuldenlast. Want zo'n verhuis/emigratie kost geld hopelijk draagt je werkgever zijn steentje bij...

Er zijn echter 2 zaken in je aankondiging die lijken te ''botsen''. Je praat over natuur, crossen, vissen avontuur versus feesten, kroegen en lokale discotheken. Beide is voorhanden in Zweden maar als combinatie wat minder voor de hand liggend. Dan moet je wel aan ''wat grotere'' dorpen kleine stadjes denken en daar zijn de huizenprijzen/lägenhetpriserna helaas wel hoger.
Ik weet niet waar je toekomstige werkgever gevestigd is en over wat voor werk je praat maar met aanvullende info kan wellicht wat creatiever meegedacht worden.

Ik wens je alle suuk6 met je voorbereidingen, heb je vragen stel ze gerust.
Groeten, Franck

madcap

Bericht door madcap » 22 sep 2011 12:48

walter
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Nederland

Bericht door walter » 22 sep 2011 13:36

Lees het volgende topic even door: http://webforum.zwedenweb.com/viewtopic.php?f=3&t=12505" ;;

Onder 21 jaar wordt feesten al wat moeilijker :wink:

stoffel

Bericht door stoffel » 09 okt 2011 16:06

hallo

ik bewonder je lef, om alleen te willen emmigreren
ik heb het geluk om een goede vriend te hebben die ook naar zweden wil, anders was ik ook zeker alleen gegaan.

je hebt al een heel reisplan, goed om niet zomaar te vertrekken (heb die fout vorige zomer naar denemarken gemaakt :tsss: )

spijtig dat ik school heb, en ben wel een beetje jaloers dat je naar zweden gaat, hopelijk post u veel verslagen en foto's, zo kan iedereen in nederland of belgie toch een beetje wegdromen

groet

edit
ik realiseer me net dat je in de kerstvakantie wil gaan
weet u wat de reis ongeveer zal kosten?

Plaats reactie