Hulp bij plannen rondreis

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
colle1995

Hulp bij plannen rondreis

Bericht door colle1995 » 11 mei 2012 11:36

Hallo,

Een aantal maanden geleden had ik hier een berichtje geplaatst over wat jullie van de rondreizen van buroscanbrit vonden en of het wat was, hier kwamen wisselende reacties op en wij hadden ook niet bij elke camping van de reis een goed gevoel.
Daarna kreeg mijn zusje het idee om naar Italië te gaan maar na lang zoeken zijn we er toch achter gekomen dat dat niet is wat wij van onze vakantie verwachten. Dus maar weer naar Zwedengaan kijken.
Tussen het leren van mijn examens door ben ik nu zelf een beetje een rondreis aan het plannen en had ik twee ideeën, nu wilde ik graag van jullie weten wat welke het leukst is voor een familie die niet stil kan zitten, van sporten, wandelen en natuur houd, maar ook met een zusje die naar wat "grote" toeristische dingen wil.

Idee 1:
Bestemming 1: Vimmerby
Bestemming 2: Börlange
Bestemming 3: Torsby
Bestemming 4: Ed

Idee 2:
Bestemming 3: Vlakbij nationaal park fulufjällsbyn

We zijn afhankelijk van stuga's waar een wc en douch in moet zitten. Hebben jullie leuke ideeën bezienswaardigheden rondom de plaatsten die ik in mijn twee ideeën heb. Of een ander idee om de reis nog leuker te maken?

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt! :D

wirbel
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Nederland

Re: Hulp bij plannen rondreis

Bericht door wirbel » 11 mei 2012 11:51

Mooi dat je toch naar Zweden gaat! Bij Ed heb je natuurlijk een elandpark direct bij het dorp tegenover de camping. Je kan daar ook heel goed eens de trein nemen voor een dagje Oslo (directe verbinding)! In Dalsland is de grote attractie natuurlijk het Dalsland Kanal wat helemaal tot Ed loopt, dus je kan een kano huren of de sluizen en het aquaduct gaan bekijken (daar zijn ook stugas te huur). Bij Steneby ook nog een activity center met Elandpark waar ze de langste kabelbaan (zo één waar je aan een touw naar beneden roetsjt) hebben. Ook bij de kerk mooie stukje natuur met jättegryttor (gletsjergaten). Mooie wandelingen zijn er in het Nationaal Park Tresticklan of naar de berg waar een deel van de Ronja film is gefilmd, de Sörknatten boven Mellerud (mooie uitzichten).
Feriehus i Dalsland
Afbeelding

colle1995

Bericht door colle1995 » 11 mei 2012 12:18

Bedankt voor u reactie met tips, het elanden park en activiteiten centrum had ik zelf al gevonden en staat hoog op het lijstje voor een wat sportievere dag. De rest ga ik allemaal even rustig bekijken en mijn ouders en zusje die zweden niet helemaal ziet zitten want daar zijn minder Nederlanders dus minder vriendjes en vriendinnetjes maken laten zien

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 11 mei 2012 13:10

Ik kies voor optie 2. Maar wat doe je in godsnaam in Torsby? Tor is de naam van een god in de zweedse mythologie en by betekent dorp dus Torsby is het dorp van Tor. Hoe oud zijn jullie en is Astrid lindgrens värld (de wereld van...) de reden voor jullie bezoek aan Vimmerby? http://www.alv.se/nl" ;; Omdat vriendjes blijkbaar ook belangrijk zijn?
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan een spoor (of schijn voor Ernst) van belering en ironie bevatten.

colle1995

Bericht door colle1995 » 11 mei 2012 13:25

Nausea schreef:Ik kies voor optie 2. Maar wat doe je in godsnaam in Torsby? Tor is de naam van een god in de zweedse mythologie en by betekent dorp dus Torsby is het dorp van Tor. Hoe oud zijn jullie en is Astrid lindgrens värld (de wereld van...) de reden voor jullie bezoek aan Vimmerby? http://www.alv.se/nl" ;; Omdat vriendjes blijkbaar ook belangrijk zijn?
Wij zijn ik denk 5 jaar geleden al in astrid lindgrens värld geweest, maar vimmerby is voor ons redelijk belangrijk of tot 70 km hieronder omdat wij hier vrienden hebben wonen en die ook graag weer willen bezoeken.

Het gaat niet om torsby zelf maar daar ligt de camping in de buurt die ons wel leuk leek dus dit is even als aanduiding van de plaat, abbas stugby of camping 45.

Ik ben trouwens 17 en mijn zusje 13. Normaal gingen we in een huisje ergens in een bos of aan een meer wanneer we naar Zweden gingen maar dat wil mijn zusje niet weer!

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 11 mei 2012 14:15

Dus al te oud voor Pippi. Rådastrand in Värmland heeft een nederlandse eigenaar. http://www.radastrand.com/" ;;
Nausea, die iedereen met een allergie waarschuwt. Het bericht kan een spoor (of schijn voor Ernst) van belering en ironie bevatten.

Clausje

Bericht door Clausje » 11 mei 2012 15:41

colle1995 schreef:Hallo,

Een aantal maanden geleden had ik hier een berichtje geplaatst over wat jullie van de rondreizen van buroscanbrit vonden en of het wat was, hier kwamen wisselende reacties op en wij hadden ook niet bij elke camping van de reis een goed gevoel.
Daarna kreeg mijn zusje het idee om naar Italië te gaan maar na lang zoeken zijn we er toch achter gekomen dat dat niet is wat wij van onze vakantie verwachten. Dus maar weer naar Zwedengaan kijken.
Tussen het leren van mijn examens door ben ik nu zelf een beetje een rondreis aan het plannen en had ik twee ideeën, nu wilde ik graag van jullie weten wat welke het leukst is voor een familie die niet stil kan zitten, van sporten, wandelen en natuur houd, maar ook met een zusje die naar wat "grote" toeristische dingen wil.

Idee 1:
Bestemming 3: Torsby

Idee 2:
Bestemming 3: Vlakbij nationaal park fulufjällsbyn

We zijn afhankelijk van stuga's waar een wc en douch in moet zitten. Hebben jullie leuke ideeën bezienswaardigheden rondom de plaatsten die ik in mijn twee ideeën heb. Of een ander idee om de reis nog leuker te maken?

Ik hoor graag van jullie, alvast bedankt! :D
Hej hej,

Allereerst veel succes gewenst met je examens. Zet em op.
Heb een wat algemene tip voor je, zoek de wat grotere campings op, daar zal je zusje sneller aansluiting vinden met andere jeugd (taal is meestal geen enkel probleem). Of kies voor campings met een NL eigenaar, daar zul je zeker veel NL'ers met kinderen tegen komen.

Onze kids zijn 18-15-11. Voorheen gingen we naar leuke, kleine campings. Maar de laatste jaren bezoeken we de wat grotere campings, bij voorkeur met een zwembad o.i.d. en natuurlijk internet.

colle1995

Bericht door colle1995 » 11 mei 2012 16:04

Beide hier boven bedankt voor de tips, en het examen moet wel goed komen denk ik!

De camping die hierboven genoemd word ziet er leuk uit, maar we zijn afhankelijk van huisje/stuga's en mijn vader wil een wc erin! Dit hebben ze niet op deze camping volgensmij, wel stuga's maar zonder wc $

Iemand nog tips met betrekking tot wat grotere campings met stuga's met wc?

Nausea
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Nausea » 11 mei 2012 16:21

:o Ik denk dat de meeste campings huisjes zonder wc hebben omdat het anders te duur wordt. Het is geen hotel! Dat hoor je wel vaker dat mensen denken dat ze dezelfde standaard kunnen verwachten maar ervoor betalen willen ze niet!
Laatst gewijzigd door Nausea op 11 mei 2012 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.

Clausje

Bericht door Clausje » 11 mei 2012 16:22

Wij eindigen altijd hier:

http://www.rostangacamping.se/" ;;

Misschien zou dit iets kunnen zijn (zijn er zelf nooit geweest):

http://www.hagenscamping.se/nl/start.html" ;;

of kijk eens op firstcamp.se dat zijn, dacht ik, wat grotere campings.

Je kunt ook gedetaileerd zoeken op campingkeuze.nl

Plaats reactie