De wegwerkzaamheden op weg naar/van Zweden.

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
friejoo

Re: De wegwerkzaamheden op weg naar/van Zweden.

Bericht door friejoo » 22 okt 2016 11:50

Wij gaan morgen met Stenaline vanaf Kiel.
Iemand nog de afgelopen tijd vanaf Groningen naar Kiel gereden? Zijn er nog veel Baustelles op de A7?
We overwegen om de A1 en de A21 te nemen, maar daar is ook een Baustelle. Voordeel is wel dat daar vlak voor Kiel een tankstation zit waar je nog even voordelig kunt tanken.

dieselsnuivertje

Bericht door dieselsnuivertje » 22 okt 2016 15:16

Op zondag heb je iets minder kans op files, ivm het rijverbod voor de meeste vrachtwagens in Duitsland.

Maar de baustelles zijn er nog steeds (en dat gaat nog wel ff duren).

In Kiel zit er als je via de A7 rijdt net voordat je bij de verkeerslichten naar rechts gaat een Shell pomp.
Als je via de A21 rijdt kom je voor Kiel ook langs een benzinepomp, weet zo snel niet meer wat voor een merkpomp dat is (dacht een Aral).

Maar als je telt dat je via de A21 ongeveer een half uur meer reistijd nodig hebt dan wanneer je via de A7 gaat, dus zou je in principe ong. een half uur file op de A7 kunnen tellen om net zo veel reistijd te hebben als via de A21.

Ik luister zelf altijd tot voor Hamburg naar de FFN en daarna naar RSH radio, dan heb je volgens mijn ervaring de meest up to date verkeersinfo en kun je je route eventueel nog aanpassen.

Ik wens je een prettig reis met weinig files toe.

vissertw48

Bericht door vissertw48 » 12 mei 2017 13:31

Goedemorgen, wij gaan maandag as. naar Kiel, rijden altijd via Groningen en zijn nu van plan boven Bremen en Hamburg langs te gaan dus de tunnel onder de Weser en de pont over de Elbe naar Gluckstad. Daarna richting Rendsburg en vandaar naar Kiel.
Heeft iemand daar al ervaring mee? Wij zijn in ieder geval benieuwd hoe dat gaat bevallen.

Groeten,

Ton.

buskis

Bericht door buskis » 12 mei 2017 18:16

Heb dit een paar keer met de camper gedaan, maar dan in omgekeerde richting.
Dit deed ik om wat van de omgeving daar te zien, maar zou het niet direct doen om op te schieten.

vissertw48

Bericht door vissertw48 » 13 mei 2017 08:54

Nee, dat snap ik maar wegwerkzaamheden van Hamburg tot Kiel is ook niet om even lekker door te rijden.
Uiteindelijk maak ik nog minder kilometers ook zag ik.

Groeten,

Ton.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 13 mei 2017 10:21

Misschien is het een schrale troost maar richting Fehmarn (puttgarden) wordt er ook aan de weg gewerkt, wat ook tot oponthoud kan leiden en hetzelfde geldt voor de weg naar de boot vanaf Travemünde.
Royaal op tijd weg gaan, gewoon altijd een uur extra rekenen, naast je normale speling voor pauzes etc. Dan raak je niet gestresst.

friejoo

Bericht door friejoo » 13 mei 2017 12:10

vissertw48 schreef:Goedemorgen, wij gaan maandag as. naar Kiel, rijden altijd via Groningen en zijn nu van plan boven Bremen en Hamburg langs te gaan dus de tunnel onder de Weser en de pont over de Elbe naar Gluckstad. Daarna richting Rendsburg en vandaar naar Kiel.
Heeft iemand daar al ervaring mee? Wij zijn in ieder geval benieuwd hoe dat gaat bevallen.
Dat hebben wij in het verleden ook nogal eens gedaan. We vinden het wel een mooie route maar schiet inderdaad niet op. Als je pech hebt sta je een tijd te wachten op de pont. Wij gingen met de caravan en dat was best nog wel duur.
We gaan de laatste tijd niet via de A7, maar onder Hamburg door en dan de A21. In februari waren er ook files rond het Maschenerkreuz, daarom hebben we vanaf de A1 de A261 genomen en dan niet de A7 maar net daarvoor weg 75 die overgaat in weg 4 (253), dan over het water richting Stillhorn en daar de A1 weer op. Je gaat dan wel een stukje door Hamburg, maar dat reed prima door en was ook nog een mooie route met een prachtige oude brug. Je omzeilt dan (de meeste) files.

leon1966

Bericht door leon1966 » 13 mei 2017 22:31

check even vooraf of die pont vaart. Ik wilde een paar weken geleden naar Denemarken via Cuxhaven maar die boot is uit de vaart!

vissertw48

Bericht door vissertw48 » 14 mei 2017 07:51

Dank voor de tip, maar de pont naar Gluckstad vaart, geen bijzonderheden.

Groeten,

Ton.

leon1966

Bericht door leon1966 » 14 mei 2017 09:04

Oke, als je de ervaringen van die pont eens wilt posten.? Ga over een paar weken nog een keer die kant uit. Overdag verspeel je rond Hamburg en boven Hamburg toch minimaal een uur maar langer is zeker geen uitzondering. Dit zou alternatief kunnen wezen.

Plaats reactie