Rostock--Gedser

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
buskis

Rostock--Gedser

Bericht door buskis » 04 nov 2014 15:32

Is er mischien iemand die weet of je op de veerboot Rostock--Gedser ook net zo onbesproken in de rij kan staan als bij Puttgarden--Rødby ?
Ben nog nooit via Rostock--Gedser gegaan, vandaar.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Rostock--Gedser

Bericht door solvik » 04 nov 2014 16:40

Bedoel je of je in de haven een kaartje kan kopen? Antwoord: Ja.
Er schijnen ook automaten te zijn.
Bij een loket met bemensing kost een kaartje sowieso €5,- extra.
Kijk op de site:
http://www.scandlines.de/de/tickets-und ... g-fee.aspx" ;;
Per internet boeken is dus altijd goedkoper, zeker als je het ruim van tevoren doet scheelt dat wel €40,-
Laatst gewijzigd door solvik op 05 nov 2014 00:08, 2 keer totaal gewijzigd.

buskis

Bericht door buskis » 04 nov 2014 18:14

solvik schreef:Bedoel je of je in de haven een kaartje kan kopen? Ja. Er schijnen ook automaten te zijn.
Bij een locket met bemensing kost een kaartje sowieso €5,- extra.
Kijk op de site:
http://www.scandlines.de/de/tickets-und ... g-fee.aspx" ;;
Per internet boeken is dus altijd goedkoper, zeker als je het ruim van tevoren doet scheelt dat wel €40,-
Ja, ik bedoel gewoon bij het loket van Scandlines net als in Puttgarden.

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 20 jun 2017 21:27

buskis schreef:Is er mischien iemand die weet of je op de veerboot Rostock--Gedser ook net zo onbesproken in de rij kan staan als bij Puttgarden--Rødby ?
Ben nog nooit via Rostock--Gedser gegaan, vandaar.
Een oude topic, maar ik ben van plan om op de heenreis Puttgarden-Rødby en Helgingør-Helsingborg en op de terugreis Öresundbron en Gedser-Rostock te reizen. In Puttgarden gaat de boot iedere kwartier, maar in Gedser iedere twee uur. Toch wil ik de Oostduitse Mecklenburg-Vorpommern graag zien, zeker vanwege de fraaie bouwwerken in Backsteingotik uit de Hanzetijd, waar ik bewondering voor heb. Bovendien wil ik daar oude herinneringen ophalen van m'n twee fietstochten in de toenmalige DDR van Honecker. M'n fiets gaat mee in de auto, dus.... Overnachting in Wismar en dan weer naar huis.

Plaats reactie