Sneeuwscooterreis 2017

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Snöskoter

Re: Sneeuwscooterreis 2017

Bericht door Snöskoter » 13 nov 2017 14:27

buskis schreef:
13 nov 2017 14:12
Hoe lang doet men er gemiddeld over om dit onder de knie te krijgen ?
Geen idee. Ik heb het nog altijd niet onder de knie. :wink:
En je leert iedere keer weer bij.
Het rijden op zich, op trails, heb je in een dag wel door. Het off-trail rijden, is veel oefenen en een goede gids/vriend die je een en ander uit kan leggen.
Eigenlijk is dus de vraag, wat bedoel met met 'dit'?

De filmpjes van 2017 zijn van de 2e off-trail reis, beide reizen 6 dagen op de sneeuwscooter.
Daarvoor sneeuwscootertoertochten gehad, 3 lange reizen (5, 7 en 11 dagen).
Dus op zich wel wat ervaring, maar helaas altijd dus maar voor een week in het jaar, wat eigenlijk te weinig is. Ik zou liever een seizoen lang elk weekend en paar uurtjes, dan kun je meer en beter oefenen, lijkt me.

wjansen

Bericht door wjansen » 14 nov 2017 09:31

Mooi reisverslag en filmpjes! Lijkt me gaaf om ook een keer te toen maar zo te zien lijkt het me hard werken op de verschillende ondergronden. Ik zie veel vlak terrein zijn jullie er ook wel eens mee de echte bergen in geweest? En is dat nog heel anders sneeuwscooterrijden?

trummis

Bericht door trummis » 14 nov 2017 10:28

Een moderator heeft postings van Trummis verwijderd.
Trummis heeft geen overzicht welke postings, vandaar dat hij verzocht heeft al zijn postings te verwijderen.

buskis schreef:
13 nov 2017 14:12
Ik heb een paar van je filmjes bekeken en bij de eerste begreep ik meteen al waarom je zo enthusiast bent.
Heb een paar keer een snöskoter gezien bij een skipiste in Dalarna maar daar werd ik niet warm van.
Maar wat jij doet wordt ik wél warm van, lijkt me erg mooi om te doen.

Hoe lang doet men er gemiddeld over om dit onder de knie te krijgen ?

buskis

Bericht door buskis » 14 nov 2017 11:04

Klinkt erg aantrekkelijk.
Mijn enige wintersport is schaatsen maar dat gaat me jammergenoeg gezien mijn konditie steeds moeilijker af.
Skieen is niet mijn ding en met langlaufen gaan de skies allen maar kruislings over elkaar.
Dus åka skoter zou me wel passen.
Ik ga me er van de winter in verdiepen, eerst even kijken of dit in het zuiden ook mogelijk is.

trummis

Bericht door trummis » 14 nov 2017 12:05

Trummis heeft geen overzicht welke postings, vandaar dat hij verzocht heeft al zijn postings te verwijderen.

buskis

Bericht door buskis » 14 nov 2017 12:16

trummis schreef:
14 nov 2017 12:05
En anders kun je meteen ontdekken dat er nederlanders in de buurt zijn.
Dat had ik een keer op een veerboot toen het eten wat ik net gehaald had van
mijn dienblad schoof en op de grond viel omdat de boot een slinger maakte ,
Toen ontdekte ik dat er vrij veel nederlanders in het restaurant zaten. :wink:

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 14 nov 2017 12:46

@wjansen, deze reizen zijn we niet echt in de bergen geweest. Wel toen we jaren eerder de toertochten maakten. En ja, dat is weer heel anders. Je hebt ook heel veel verschillende soorten sneeuwscooters. De meer toermachines, die comfortabel zijn en voornamelijk goed rijden op trails. Diepe sneeuwmachines, die niet echt comfortabel zijn en niet prettig rijden op trails, maar waar je goed over de diepe sneeuw kunt rijden. En je hebt mountain machines, die vergelijkbaar zijn met de diepe sneeuwmachines, maar die toch weer net anders zijn. (En dan heb je nog cross overs, utility, etc...)
Ook verschilt de rijstijl. Op de toermachines ga je lekker relaxt zitten. Op de off-trail machines kan je ook wel zitten, maar doe je veel staand.

@buskis, ik raad sowieso iedereen aan het eens te proberen. Het is zo gaaf om te doen. En al die sneeuw en mooie natuur om je heen. En voor de eerste keer, zou ik altijd met een gids gaan. Pak desnoods een toeristische groepstocht, is waarschijnlijk goedkoper. Daar leer je al heel veel van en met een gids die je nog kan helpen, je eea kan uitleggen en de weg weet. Dan hoef je in ieder geval niet zelf ook nog eens een route proberen te ontdekken en die te volgen, je hoeft alleen maar je voorganger te volgen en je kunt je dus concentreren op het rijden en genieten!

En voor degenen die bang zijn voor de kou en het nog niet weten, de handvatten zijn verwarmd en zelfs het palletje voor je rechterduim waar je gas mee geeft.

trummis

Bericht door trummis » 14 nov 2017 14:38

buskis schreef:
14 nov 2017 12:16
trummis schreef:
14 nov 2017 12:05
En anders kun je meteen ontdekken dat er nederlanders in de buurt zijn.
Dat had ik een keer op een veerboot toen het eten wat ik net gehaald had van
mijn dienblad schoof en op de grond viel omdat de boot een slinger maakte ,
Toen ontdekte ik dat er vrij veel nederlanders in het restaurant zaten. :wink:

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 14 nov 2017 14:44

Voetverwarming zou ik wel fijn vinden. Maar ja, ik ben dan ook een vrouw en aan koukleum... :wink:

trummis

Bericht door trummis » 14 nov 2017 15:11

Plaats reactie