Korte roadtrip Stockholm Kopenhagen

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
SashaEnPap

Korte roadtrip Stockholm Kopenhagen

Bericht door SashaEnPap » 17 jul 2017 21:12

Hi allemaal!

Ik ga aanstaande zondag een korte reis maken samen met mijn vader. We zijn afgelopen oktober met het gezin naar Amerika westkust geweest en nu ben ik verslaafd! Dus met mijn erg verdiende centjes naar het mooie (denk ik) zweden.:D

We hebben tot nu toe de eerste nacht in Stockholm geboekt en de reis al zo ongeveer geplant. Toch ben ik heel erg benieuwd naar jullie tips en feedback, ook omdat we niet heel lang hebben. We hebben een auto gehuurd in Stockholm en rijden vanaf de Arlanda vliegveld naar de stad. Daar naar ons hotel en dan de stad in.

Dag1 Zondag: We landen om 12.30 en rijden naar stockholm naar het hotel.
Dag2 Maandag: Rijden naar Vastervik. Ik heb hier een leuk boerderijtje op het oog om te slapen, 5 minuten lopen naar het centrum.
Dag3 Dinsdag: Rijden naar Jonkoping (via Vadstena? Lees dat dit een leuke mooie plek is, maar is wel weer naar boven en we willen dag erna naar Gotenborg dus weet niet of dit handig is)
Dag4 Woensdag: Rijden naar Gotenborg. Hier willen we graag op een eiland slapen in een cottage of tent of iets in die richting. Mooi uitzicht enzo, zie het al helemaal voor me :)
Dag5 Donderdag: Rijden naar Malmö en hier leveren we de auto in, dat staat al vast. We willen Malmö nog even verkennen maar eigenlijk graag donderdag avond al in Kopenhagen slapen zodat we de volgende dag optijd Kopenhagen in kunnen.
Dag6 Vrijdag: Kopenhagen
Dag 7 Zaterdag: Kopenhagen
Dag 8 Zondag: 08.30 vliegen naar Amsterdam

Alle tips en feedback zijn welkom! We zijn bereid het een en ander om te gooien, zolang we maar eindigen in Kopenhagen en we niet mega lange tijden in de auto zitten. Rijden is totaal niet erg, maar willen graag zo veel mogelijk zien natuurlijk! Ik ben benieuwd of jullie tips hebben voor onderweg maar ook voor de plaatsen die we hebben gekozen. Zijn deze leuk en de moeite waard? Wat is daar zoal te doen wat we niet mogen missen? Oh en is 2 dagen Kopenhagen het waard of moeten we daarvoor iets anders in de plaats doen. Ik heb het een en ander natuurlijk opgezocht over alle plekken, dus de standaard toeristische dingen weet ik!

Groetjes, Sasha

Plaats reactie