Welcome to Sweden

Plaats hier informatie/vragen over Zweedse films en TV programma's, boeken en muziek.
(Noors en Deens zijn ook toegestaan)

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Snöskoter

Welcome to Sweden

Bericht door Snöskoter » 19 jul 2014 16:51

Ik ben nu een nieuwe series in/over Zweden aan het volgen.
Welcome to Sweden
Eigenlijk is het geen super nieuwe serie, want deze is in maart in Zweden op TV geweest, maar pas sinds kort in de USA.
Ik vind het een grappige serie. En het is goed om Zweeds te leren, ook al wordt er (nu nog?) voornamelijk Engels gepraat.

Snöskoter

Re: Welcome to Sweden

Bericht door Snöskoter » 19 jul 2014 19:43

Voor mij moet zo'n sitcom me in iedere aflevering laten lachen. En dat lukt tot nu toe (2 afleveringen gezien).

madcap

Bericht door madcap » 20 sep 2014 12:09

Ik vind de Zweedse tv het allerergste wat mij hier is overkomen...

buskis

Bericht door buskis » 20 sep 2014 13:30

madcap schreef:Ik vind de Zweedse tv het allerergste wat mij hier is overkomen...
Er komt een tijd dat je de Zweedse TV begrijpt, even volhouden nog :peace:

buskis

Bericht door buskis » 20 sep 2014 13:34

madcap

Bericht door madcap » 20 sep 2014 22:53

buskis schreef:
madcap schreef:Ik vind de Zweedse tv het allerergste wat mij hier is overkomen...
Zeker als ik :drugged: ben?

buskis

Bericht door buskis » 21 sep 2014 00:44

madcap schreef:
buskis schreef:
Zeker als ik :drugged: ben?
Dan hoor je er helemaal bij. :D

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 21 sep 2014 09:40

Tja... Ik heb Zweedse en Duitse tv... Als ik er slechts 1 mocht overhouden koos ik voor de Duitse, omdat je zonder abonnement erg veel goede zenders krijgt. De Zweedse tv is niet zo slecht... Zo nu en dan wel eens een goede zweedse (drama)reeks... daar hou ik altijd wel van... Al die Amerikaanse pulp interesseert mij totaal niet, maar die zie je ook in alle andere landen... Dat was jaren geleden de reden dat ik geen NL tv meer wilde, omdat er eigenlijk totaal niets op te zien was, wat ik goed vond. Bijna alles was amerikaanse troep en verder kwam je niet buiten eeuwig gezwam over niets... en uiteraard spelletjes en kwissen waar ik ook niet echt een fan van ben... dus om daar dan nog geld aan uit te geven heb ik maar gestaakt, en dat mis ik niet.

de Zweedse tv.... kost ook een lieve duit, want ik de afgelopen 14 jaar is het abonnement via Canaldigital (Lokalpaket) flink duurder geworden... en ik heb al een paar keer overwogen om er ook mee te stoppen omwille van het geld. Maar ja.... "voorlopig" is het voor mij nog een van de weinige contacten met de taal... om dat een beetje levend te houden moet je wel dagelijks je portie Zweeds hebben. En dus kijk ik dagelijks Rapport, en ook wel wat andere uitzendingen films, series etc.... Het hoeft daarom niet gelijk het decadente "Big Brother" te zijn van Kanal 9, maar goed, zo zie je ook eens wat jonge mensen bezig houdt.... hmm hmm.....
Ik wil dus niet zeggen dat zweedse tv op het nivo van de Duitse tv komt.... maar op dat nivo komt in mijn ogen geen enkel ander land. de Duitsers maken "Top" tv ... en ik zou dat rijke aanbod nooit meer willen missen, maar zweedse uitzendingen zijn zeker niet minder dan nederlandse...

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 21 sep 2014 18:34

Stamp die tv toch lekker helemaal de deur uit joh. Ben je gelijk van die fuckers van Radiotjansten af. Luister Zweedse audioboeken als je in de auto zit, of luister naar Zweedse radio. Neem netflix, heb je gelijk een hoop materiaal met Zweedse ondertitels, en zelfs Zweedse series (als je een Zweeds ip adres hebt)

buskis

Bericht door buskis » 21 sep 2014 19:11

qinx schreef:Stamp die tv toch lekker helemaal de deur uit joh. Ben je gelijk van die fuckers van Radiotjansten af. Luister Zweedse audioboeken als je in de auto zit, of luister naar Zweedse radio. Neem netflix, heb je gelijk een hoop materiaal met Zweedse ondertitels, en zelfs Zweedse series (als je een Zweeds ip adres hebt)
Wat kost Netflix per jaar ?

Plaats reactie