Welcome to Sweden

Plaats hier informatie/vragen over Zweedse films en TV programma's, boeken en muziek.
(Noors en Deens zijn ook toegestaan)

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
BramH

Re: Welcome to Sweden

Bericht door BramH » 21 sep 2014 20:01

buskis schreef:
qinx schreef:Stamp die tv toch lekker helemaal de deur uit joh. Ben je gelijk van die fuckers van Radiotjansten af. Luister Zweedse audioboeken als je in de auto zit, of luister naar Zweedse radio. Neem netflix, heb je gelijk een hoop materiaal met Zweedse ondertitels, en zelfs Zweedse series (als je een Zweeds ip adres hebt)
Wat kost Netflix per jaar ?
Rond de 8euro per maand als ik het goed heb, geen idee of t per jaar goedkoper is

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 21 sep 2014 20:04

Minder dan radiotjansten: 89sek/maand (1068 per jaar) voor het standaard abonnement, 79sek voor het sd abonnement, en er bestaat ook nog een uitgebreid abonnement waar ik de prijs niet van weet.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 21 sep 2014 20:20

Je kan ook downloaden...

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 22 sep 2014 06:28

Dat kan inderdaad ook, maar ik ga er gemakshalve even van uit dat de moderatoren het liever bij legale alternatieven houden, en het downloaden van de meeste TV shows is in zowel Nederland (inmiddels) als Zweden (en Duistland) "verboten!"

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 22 sep 2014 11:14

Nu je netflix aansnijdt.... ik heb zo eens zitten kijken wat je daar te zien krijgt. Nou, niet veel soeps vind ik eigenlijk.
Overwegend amerikaanse producties... hier en daar wel eens iets goeds, maar dat heb je gewoon ook op de normale tv.
Dan blijft nog het probleem hoe je dat echt op je tv te zien krijgt... de kwaliteit van het geheel.... en je moet ook een tv hebben waarmee je het überhaupt kan.
Nadeel is dan ook nog eens de regioblokkade (die je uiteraard wel weer kan omzeilen) maar waarom kan je nou niet gewoon het hele aanbod zien? je hebt alleen wat er in het land waar je inlogt aangeboden wordt...
Nee... voor mij is dit aanbod niet interessant. ik vind 79 Kr of 7.99 euro bovendien ook weer best veel voor het gebodene, waarvan ik de beeldkwaliteit niet weet, en waarschijnlijk ook sterk afhankelijk is van je internetsnelheid.

Overigens.... ik denk dat je Radiotjänsten alsnog moet gaan betalen als je netflix op een tv wil bekijken. je betaalt immers voor het hebben van een tv...
En ik wil wel gewoon tv kijken op een gewone tv, niet op een computerscherm!
Woon je in nederland blijf je altijd kijkgeld betalen..... dat zit onder de vorm van 1.1% (dacht ik) belasting verwerkt in je eerste schijf.

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 22 sep 2014 19:23

Mja, mijn originele argument is nog steeds, sodemieter die hele TV d'r lekker uit. En wat maakt het voor je kijk plezier nou uit of er een TV of een computermonitor voor je staat (of in mijn geval aan de muur hangt). En met de recente uitspraak van de rechter mag je dan als je per se nog steeds TV wil kijken gewoon naar de website van de desbetreffende zender surfen om daar te kijken. Persoonlijk zou ik niet weten waarom, maar ga je gang.

En als nou zowel de normale TV als Netflix "ruk met af en toe iets goeds" is, betaal je daar dan liever 2000 SEK of 1000 SEK per jaar voor?

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 22 sep 2014 21:11

Je kan ook je TV als computerscherm gebruiken...
En is downloaden via nieuwsgroepen niet altijd nog legaal? Ik weet het ook niet meer, met al die veranderende regels tegenwoordig.
Gewoon af en toe live Heel Holland Bakt of Golden Oldies via de NPO site, vind ik ook nog leuk.

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 23 sep 2014 08:01

Snöskoter schreef:En is downloaden via nieuwsgroepen niet altijd nog legaal?
http://www.nu.nl/binnenland/3748520/dow ... rland.html" ;;

(Overigens: http://www.nieuws.nl/algemeen/20140412/ ... ekker-door" ;;)

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 23 sep 2014 08:35

Ik begrijp je punt... maar ik hou toch nog altijd het meeste van lineaire tv.
En ja, je kan uiteraard ook een 32" computerscherm met een aparte computer neerzetten op de plek van je 'echte' tv... en zo kijken. Maar de kwaliteit is toch echt minder goed. Zelfs SVTplay of de duitse Mediathek die toch erg goed zijn, zijn niet zó goed als satelliet tv. Ook blijf je met blokkades zitten als je in het "verkeerde" land zit... ga je dat dan regelen via vpn/proxys dan kost het ook best wat geld als je de snelle verbinding wil houden die je nodig hebt om de beeldkwaliteit niet te veel te verlagen.
Ik ben eigenlijk uitermate tevreden met mijn mix uit Duitse en Zweedse tv zoals ik het nu heb.

debstar
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door debstar » 23 sep 2014 14:46

Ik heb 2 afleveringen gezien van Welcome to Sweden, de rest moet ik nog kijken. Erg stereotiep, maar wel goed voor de taal inderdaad.

@Erwin; jij hebt Zweedse Canal Digital in NL? Hoe doe ik dat? Kan ik een Zweeds pakket nemen bij de Nederlandse CD, of moet ik naar de Zweedse site kijken?
Lees mijn blog met berichten over Zweden en nog meer: http://debbieschrijft.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie