Welcome to Sweden

Plaats hier informatie/vragen over Zweedse films en TV programma's, boeken en muziek.
(Noors en Deens zijn ook toegestaan)

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Welcome to Sweden

Bericht door qinx » 30 sep 2014 06:38

Kan natuurlijk zijn dat ik op het werk zit, maar met Hola kan ik opeens helemaal niet meer naar npo.nl: "Unable to connect to the proxy server".

Mooi man ;-)

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 30 sep 2014 08:40

Van mij ook bedankt voor "Hola - Besseres Internet". Eerst deed hij het niet, maar blijkbaar gaat het nu wel. ook onthoudt hij de websites die je vanuit het correcte land wil bezoeken.
Ik weet niet of het een veiligheidsrisiko is... want wat is het addertje onder het gras. Als je voor de ene oplossing moet betalen, en deze is gratis, moet er ergens wel 'iets' zijn....

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 30 sep 2014 10:39

Even een aanvulling...

Live tv lijkt het toch niet te doen vanuit het "buitenland", ondanks dat je het goede land kiest in de Hola toepassing.
Ik had geprobeerd SVT1 te kijken, en dat lukt dus niet...
hetzelfde maar eens geprobeerd met de live tv van SRF, de Zwitserse tv... uiteraard dan gekozen voor "Zwitserland" bij Hola, maar ook dat lukt gewoon niet. Blijkbaar is er toch iets niet helemaal goed zodat het lukt.

In principe zijn de SVT uitzendingen via internet voor mij niet zo belangrijk, omdat ik ze gewoon via de satelliet kan bekijken... maar ik wilde het gewoon even proberen... programma's uit het archief, die anders alleen binnen zweden te bekijken zijn, zoals de Fjällbacka morden, kan ik nu wel zien... maar die had ik eigenlijk al eerder op de tv gezien.

debstar
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Land: Nederland
Contacteer:

Bericht door debstar » 01 okt 2014 09:38

@Erwin_01: Ik heb gisteren live tv gekeken via de BBC iPlayer app op mijn iPad. Ging helemaal prima. Probeerde jij het op je pc?
Lees mijn blog met berichten over Zweden en nog meer: http://debbieschrijft.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 01 okt 2014 17:02

Ja, ik heb geen i-padden etc, gewoon een laptop computer die draait onder win XP...
Ik heb ook het Zwitserse Zattoo.ch geprobeerd... daar heb je veel tv programma's met ook de BBC's en ITV's erin... en dat ging ook niet met Hola (met een Zwitsers IP)... Door wat verder te zoeken vond ik de Zenmate Erweiterung (hoe noem je zo een programmaatje in het nederlands?) en daarmee kreeg ik ook beeld op Zattoo... met Hola kon ik wel de reklame zien, maar de uitzending zelf bleef zwart. Er is dus duidelijk iets niet helemaal goed denk ik.

Maar dit soort dingen lijken me erg interessant... dus misschien is een betaalde dienst wel zo interessant. Eentje waar je dus Zweden, Zwitserland en als het kan nog een aantal andere landen kan uitkiezen als je ze nodig hebt.
Ik weet niet of iemand daarmee ervaringen heeft... maar ik ga eens proberen uit te zoeken wat er mogelijk is.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 02 okt 2014 14:32

Ik ben wat aan het uitproberen, en heb een trial account van PureVPN genomen...
Nu werkt de life uitzending van svt wel... maar de kwaliteit is matig. Als ik een snelheidstest doe zie ik dat de snelheid een heel stuk minder is dan "rechtstreeks"... dus waarschijnlijk ligt de matige beeldkwaliteit aan de beperkte snelheid die je overhoudt.
Ik heb 3 dagen om gratis wat te 'stoeien' met de toepassing... dus we zien wel of het iets wordt.

Plaats reactie