Netflix

Plaats hier informatie/vragen over Zweedse films en TV programma's, boeken en muziek.
(Noors en Deens zijn ook toegestaan)

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
bernard24

Netflix

Bericht door bernard24 » 11 apr 2016 16:50

Hallo allemaal!

Ik zal mij meteen even voorstellen, mijn naam is Bernard, 24 jaar oud en woonachtig in Nederland. Sinds een paar maanden heb ik een Zweedse vriendin en heb ik veel kunnen leren op dit forum. Inmiddels volgt ze een cursus Nederlands (we spreken Engels met elkaar) en ben ik Zweeds aan het leren.

Een paar dagen geleden vroeg ze me echter of het mogelijk was om de Zweedse Netflix te bekijken in Nederland. Er waren series die ze miste en graag weer zou willen zien. Ik heb uiteindelijk hier een Android tv stick gekocht. Start prima op en Netflix doet het ook, alleen, ik heb geen flauw idee hoe ik deze nu in het Zweeds krijg. Ik was dan ook benieuwd of iemand een soortgelijk probleem heeft gehad en -nog beter- weet hoe je dit kan oplossen? Op de Netflix site kom ik zelf weinig informatie tegen en op internet lees ik vooral hoe je via een 'proxy server' de Amerikaanse Netflix kan bekijken. Ook niet echt wat ik zoek.. Ben benieuwd!

Groetjes, Berend

Black-Ingvars-Fan
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Re: Netflix

Bericht door Black-Ingvars-Fan » 11 apr 2016 17:59

Officieel kan dat niet; proxyserver is een optie. Maar ik meen gezien te hebben dat Netflix een share-optie gaat aanbieden. Ik zal het nakijken voor je.

fotempel

Bericht door fotempel » 11 apr 2016 19:22

bernard24 schreef:Hallo allemaal!

Ik zal mij meteen even voorstellen, mijn naam is Bernard, 24 jaar oud en woonachtig in Nederland. Sinds een paar maanden heb ik een Zweedse vriendin en heb ik veel kunnen leren op dit forum. Inmiddels volgt ze een cursus Nederlands (we spreken Engels met elkaar) en ben ik Zweeds aan het leren.

Een paar dagen geleden vroeg ze me echter of het mogelijk was om de Zweedse Netflix te bekijken in Nederland. Er waren series die ze miste en graag weer zou willen zien. Ik heb uiteindelijk hier een Android tv stick gekocht. Start prima op en Netflix doet het ook, alleen, ik heb geen flauw idee hoe ik deze nu in het Zweeds krijg. Ik was dan ook benieuwd of iemand een soortgelijk probleem heeft gehad en -nog beter- weet hoe je dit kan oplossen? Op de Netflix site kom ik zelf weinig informatie tegen en op internet lees ik vooral hoe je via een 'proxy server' de Amerikaanse Netflix kan bekijken. Ook niet echt wat ik zoek.. Ben benieuwd!

Groetjes, Berend
Het korte antwoord. Nee, kan niet want: rechten.

Het lange antwoord is dat er mogelijkheden zijn via proxies en VPNs, maar dat Netflix momenteel actief bezig is om al die mogelijkheden te blokkeren zodra er weer een workaround wordt gevonden voor de geoblock filters. Dat zal nog wel even doorgaan totdat een van de partijen er genoeg van heeft en dan kunnen we weer services gebruiken zoals bijvoorbeeld unotelly.

Black-Ingvars-Fan
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Land: Zweden

Bericht door Black-Ingvars-Fan » 11 apr 2016 21:01

Oh ja, dit is wat ik bedoelde: Gaze.
https://letsgaze.com/#/" ;;
Mijn ervaring: Skype of Facetime. Zet de iPad of tablet precies in de goede hoek voor de tv (of nog eenvoudiger: laptop die op schoot staat) en Skypen maar. :)
Oefening baart kunst. Ik weet niet zeker of je vriendin nog in Zweden woont en of dit longdistance is, maar het zou kunnen werken.

//E.

dessert71

Bericht door dessert71 » 11 apr 2016 22:59

of je gebruikt Kodi op je laptop of pc

Plaats reactie