Na zweeds eerst Deens of eerst Noors leren?

Hier kunt u terecht met al uw vragen over de Zweedse taal. Dit forum kan gebruikt worden ter ondersteuning bij een cursus Zweeds.
Let op: dit forum is niet bedoeld als vervanging van een cursus.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Hönshus

Re: Na zweeds eerst Deens of eerst Noors leren?

Bericht door Hönshus » 10 jul 2013 11:52

Hielke schreef:
sirka schreef:Ik spreek al jaren vloeiend Noors, en toen ging ik Zweeds leren.
Dat heb ik heel snel weer opgegeven, te gemakkelijk.
Er zat geen uitdaging voor me in.
Als ik nu in Zweden ben, dan praat ik Noors en men praat Zweeds tegen mij, en we verstaan elkaar prima.
Na een paar dagen in Zweden, is mijn Noors al Verzweedst.
En nu.... ben ik voor het tweede jaar Fins aan het leren :eland: En dat gaat super :rendier:
Van dat Fins, meen je dat serieus? Ik heb redelijk veel Finse kennissen maar ik kan van gesproken en geschreven Fins absoluut niets maken. Al jaren niet. :wacko:
Van dat Fins vind ik ook heel bijzonder. Petje af, ik kan er geen chocola van maken!

Wat ik alleen niet goed begrijp is als het Zweeds te gemakkelijk was om te leren, waarom praat je dan Noors als je in Zweden bent?! Waarom geen volgens jou o zo makkelijk te leren Zweeds?

Plaats reactie