Accent verminderen?

Hier kunt u terecht met al uw vragen over de Zweedse taal. Dit forum kan gebruikt worden ter ondersteuning bij een cursus Zweeds.
Let op: dit forum is niet bedoeld als vervanging van een cursus.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
buskis

Re: Accent verminderen?

Bericht door buskis » 31 aug 2013 17:17

advgroen schreef:
Simon schreef:Zolang mensen op de TV zijn met een vet Skånsk accent zou ik mij niet druk maken om mijn accent :party01:
Een van de weermannen op de lokale Radio P4 Västernorrland spreekt ook met een vet Skånsk accent. ;P Dat had ik niet verwacht en was wel ff wennen moet ik zeggen, want het voelt niet zo lokaal aan. ;) Op de TV hoor ik heel regelmatig Skånsk of Gotlands dialekt.
Ik hoor tien keer liever een Skåning dan een Norrlänning , daar kan ik maar niet aan wennen :inno01:

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Accent verminderen?

Bericht door Erwin_01 » 01 sep 2013 08:33

buskis schreef:Ik hoor tien keer liever een Skåning dan een Norrlänning , daar kan ik maar niet aan wennen :inno01:
daar ben ik het niet mee eens... dat Skånska is niet altijd even makkelijk te verstaan voor mij. ik zoek het dus flink hogerop :peace:

Plaats reactie