n.t.b. hoe in het Zweeds?

Hier kunt u terecht met al uw vragen over de Zweedse taal. Dit forum kan gebruikt worden ter ondersteuning bij een cursus Zweeds.
Let op: dit forum is niet bedoeld als vervanging van een cursus.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
madcap

n.t.b. hoe in het Zweeds?

Bericht door madcap » 08 okt 2013 21:06

Nader te bepalen. In Nederland als afkorting heel gewoon: n.t.b. Maar is dit er ook in het Zweeds?

buskis

Re: n.t.b. hoe in het Zweeds?

Bericht door buskis » 08 okt 2013 22:22

madcap schreef:Nader te bepalen. In Nederland als afkorting heel gewoon: n.t.b. Maar is dit er ook in het Zweeds?
att bestämma närmare ?

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 08 okt 2013 22:37

Als de tijd nog nader moet worden vastgesteld:
Tid: att bestämmas senare
Tid: bestäms senare.
Dit kwam ik in diverse teksten, agenda 's, programma's e.d. tegen, maar er werden geen afkortingen gebruikt.

advgroen

Bericht door advgroen » 09 okt 2013 17:47

Ik kwam tegen: ännu inte avgjort

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 09 okt 2013 19:35

Betekent dat niet meer: dat is nog niet beslist, daar is nog geen beslissing over genomen, maar er is al wel over nagedacht
"Nog nader te bepalen" lijkt mij meer wat vager, er moet überhaupt nog over nagedacht worden,( dat komt nog, nog nader in te vullen). Als het anders is, hoor ik het graag, dan leer ik er weer wat bij.
Mijn Zweeds is ver van goed, dus misschien heb ik het wel helemaal mis.

Plaats reactie