SVA: Een gewaarschuwde cursist telt voor....

Hier kunt u terecht met al uw vragen over de Zweedse taal. Dit forum kan gebruikt worden ter ondersteuning bij een cursus Zweeds.
Let op: dit forum is niet bedoeld als vervanging van een cursus.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
madcap

Re: SVA: Een gewaarschuwde cursist telt voor....

Bericht door madcap » 30 apr 2014 13:21

mpostma schreef:Toch maar weer eens een stapje verder gewaagd met mijn SAS aanvraag. Zoals eerder gesteld heb je SAS GRUND en daarna 1,2 en 3.
Volgens Kungälv moest ik verder met GRund in Goteborg en zouden ze na aanmelden bekijken in welk nivo ik ingedeeld zou moeten worden. Toch maar eens een praatje gaan maken met de studievägledare in Gborg. Volgens haar kon je gelijk met SAS 1 beginnen als je een VG hebt gehaald met SFI D. Ze vond het ook de grootste kolder dat je in Kungälv SfI B, C en D serieel moet doorlopen. In Gborg kijken ze wel naar het beginnivo van de cursisten. Verhelderend. Nu was het zo dat Grund niet in Kungälv wordt gegeven, maar SAS 1,2 en 3 weer wel, maar alleen gedurende dagtijd.

Oja, mijn doel is nu juist wel om aan de schrijfvaardigheid te werken. Zweeds praten doe ik nu genoeg op het werk, maar ik merk nu dat ik mijn techniek (de grammatica) moet gaan verbeteren wil ik verder komen.
Bij SAS Grund krijg je een flinke dosis grammatica! Dat zou ik niet overslaan want bij SAS 1 is daar geen aandacht voor. Wel schrijfvaardigheid maar men gaat er dan vanuit dat je de grammatica al beheerst. Tenminste hier in Falun. Van 2 en 3 weet ik het niet want ik ben er mee gestopt. Ik ga nu werk zoeken want mijn spreekvaardigheid is nog niet zo geweldig...

Plaats reactie