vertalen vanuit zweeds (TV serie Vendetta)

Hier kunt u terecht met al uw vragen over de Zweedse taal. Dit forum kan gebruikt worden ter ondersteuning bij een cursus Zweeds.
Let op: dit forum is niet bedoeld als vervanging van een cursus.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
Piedie

vertalen vanuit zweeds (TV serie Vendetta)

Bericht door Piedie » 19 okt 2014 20:48

In de jaren 90 is er op de Nederlandse tv de TV serie Vendetta uitgezonden.
Naar heel lang zoeken heb ik deze serie eindelijk weer gevonden maar het probleem is dat de Zweeds gesproken delen geen ondertitel is.(in de serie wordt er Zweeds,Italiaans en Engels gesproken)
Het gaat om ongeveer 30 minuten video.
Bij vertaal bureau's heb ik het al na gevraagd maar die willen er niet aan beginnen.

Kan iemand mij hier mee helpen of heeft iemand een tip voor mij?
Laatst gewijzigd door Leo op 20 okt 2014 07:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aangegeven dat het om Vendetta gaat (niet vertalen algemeen) zodat de dubbele post onder films etcetera daar weg kan.

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: vertalen vanuit zweeds

Bericht door qinx » 19 okt 2014 21:25

Piedie

Re: vertalen vanuit zweeds (TV serie Vendetta)

Bericht door Piedie » 21 okt 2014 20:22

Bedankt voor de reactie maar dit is Vendetta de film en niet de TV serie de film is een korte versie van de TV serie

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 22 okt 2014 07:15

Heb je een linkje naar IMDb? De enige serie die ik zo snel kan vinden die "Vendetta" het is van 1966, en de meeste afleveringen zijn verloren gegaan.... dus het lijkt me dat die het niet is...

Piedie

Bericht door Piedie » 22 okt 2014 11:14

Op IMDb staat deze serie ook niet alleen de film.
Vendetta is een mini serie van 6 afleveringen geweest uit 1995.
De film Vendetta uit 1995 is een verkorte versie van van deze mini serie.

De mini serie zelf heb ik al gevonden het probleem is alleen de Zweeds gesproken delen deze hebben geen ondertitel deze kan ik zelf aan maken maar het vertalen van deze gesproken tekst wordt een heel stuk moeilijker aangezien ik geen Zweeds spreek.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 22 okt 2014 20:25

Je zou eens contact proberen te leggen met iemand van internationale, of misschien liever nog Zweedse, vertaalforums. Die die de ondertitels (illegaal) maken, misschien kunnen die je helpen. Maar een duidelike link naar de serie lijkt me wel noodzakelijk, om uit te kunnen leggen waar het om gaat. Of je moet het beeldmateriaal wat je hebt kunnen delen.

Piedie

Bericht door Piedie » 23 okt 2014 10:35

Bedankt voor de tip.
Heeft u misschien ook voorbeelden van deze forum?

Plaats reactie