Zweeds leren in Bussum of elders 't Gooi

Hier kunt u terecht met al uw vragen over de Zweedse taal. Dit forum kan gebruikt worden ter ondersteuning bij een cursus Zweeds.
Let op: dit forum is niet bedoeld als vervanging van een cursus.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
jerry970

Zweeds leren in Bussum of elders 't Gooi

Bericht door jerry970 » 15 aug 2015 14:41

Hallo,

Na twee jaar (nou ja, 12 lessen) Zweeds via de Open Universiteit waren er te weinig gegadigden om het een derde jaar interessant genoeg te maken om een ruimte te huren en hielden de lessen op. Ik wil na een jaar pauze eigenlijk wel gewoon door.

Weet iemand waar ik lessen kan nemen, liefst in Bussum maar anders elders in 't Gooi?
Ik heb een voorkeur voor privé-les of kleine groepjes - te grote groepen betekenen vaak te grote verschillen tussen snelle en langzame leerlingen en krijgt een deel altijd te weinig aandacht.

Ik heb natuurlijk wel gegoogled maar kom wel heel veel links naar taal-instituten, marktplaats en vreemd genoeg sex- en dating-sites tegen. Ik hoorde van een Zweedse Kring hier in Bussum maar blijkbaar zonder enige online aanwezigheid.

Thanks!
Jerry

Tineke J-W
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber
Contacteer:

Re: Zweeds leren in Bussum of elders 't Gooi

Bericht door Tineke J-W » 17 aug 2015 13:56

Hallo Jerry,
Amsterdam is niet het Gooi, dat weet ik, maar het derde jaar dat medio september aan de Volksuniversiteit Amsterdam begint, is een kleine groep met een vrij gelijkmatig niveau. Voor meer info, zie http://www.volksuniversiteitamsterdam.n ... se_id=8755" ;; of bezoek de Open Dag op 29/8 van 12-16 uur.
Groet, Tineke

jerry970

Bericht door jerry970 » 20 sep 2015 20:37

Hoi Tineke,

Dank voor je antwoord. In Bussum volgde ik het inderdaad via de volksuniversiteit maar die zijn er mee gestopt. Ik wil het juist erg graag in de buurt hebben omdat ik gewoon te weinig tijd heb. (Of te weinig tijd er voor over heb, kun je denken, maar mijn thuissituatie heeft daar ook mee te maken en dat is weer een heel ander verhaal.) Ik vond een "jaar" bij de volksuniversiteit ook erg kort duren (15 lessen of zo), onregelmatig en met elk klasje heb je natuurlijk langzame en snelle leerlingen. 1-op-1 of een klein groepje lijkt me daarom veel zinniger.

Jerry

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 01 okt 2015 20:11

Ik heb zelf 4 jaar lang Zweeds geleerd bin NTI. Daarvoor hoef je het huis niet eens uit behalve de antwoorden op de post doen. Ik ken Bussum erg goed, daar heb ik vroeger op een drukkerij aan de Nassaustraat gewerkt en m'n schoonouders hebben er gewoond (toevallig in hetzelfde flatgebouw als bij deze: https://www.youtube.com/watch?v=RwmbfPzUAJU" ;;) en ik heb heel lang in Blaricum gewoond.

Plaats reactie