släkten 'De Ruyter' har kommit fram

De plaats voor foto's van Zweden.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Hönshus

Re: släkten 'De Ruyter' har kommit fram

Bericht door Hönshus » 15 jul 2013 19:50

solvik schreef:Misschien is het een idee om bij de jaarlijkse tandartscontrole, of kennen ze dat in Zweden niet???, eens na te vragen welke Zweedse tandpasta vergelijkbaar is met tandpasta P.. Op basis van het lezen van de bestanddelen zou een tandarts dat toch moeten kunnen weten :so:
Misschien is dat toch handiger, dan iedere keer afhankelijk te zijn van een zending uit Nederland, je levenlang !!!!! Als er een goed alternatief voor handen is in Zweden lijkt me dat een betere oplossing
Jaarlijkse controle bij de tandarts kennen 'ze' in SE ook.
Maar zoals Simon al heeft laten weten, de tandpasta die de voorkeur heeft van madcap is ook gewoon in SE te koop!

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 15 jul 2013 20:21

En 12 tubes? Gebruik je dat allemaal voor het over de houdbaarheidsdatum is?

madcap

Bericht door madcap » 15 jul 2013 22:17

qinx schreef:En 12 tubes? Gebruik je dat allemaal voor het over de houdbaarheidsdatum is?
Elke ochtend op de boterham!

madcap

Bericht door madcap » 15 jul 2013 22:21

Hönshus schreef:
solvik schreef:Misschien is het een idee om bij de jaarlijkse tandartscontrole, of kennen ze dat in Zweden niet???, eens na te vragen welke Zweedse tandpasta vergelijkbaar is met tandpasta P.. Op basis van het lezen van de bestanddelen zou een tandarts dat toch moeten kunnen weten :so:
Misschien is dat toch handiger, dan iedere keer afhankelijk te zijn van een zending uit Nederland, je levenlang !!!!! Als er een goed alternatief voor handen is in Zweden lijkt me dat een betere oplossing
Jaarlijkse controle bij de tandarts kennen 'ze' in SE ook.
Maar zoals Simon al heeft laten weten, de tandpasta die de voorkeur heeft van madcap is ook gewoon in SE te koop!
Een tube kost dan wel 120 kr... in NL € ...2,95
Laatst gewijzigd door madcap op 15 jul 2013 22:32, 1 keer totaal gewijzigd.

buskis

Bericht door buskis » 15 jul 2013 22:27

madcap schreef: Een tube kost dan wel 120 kr...
Maar daar heb je dan wél wat voor :D plus totale onafhankelijkheid van NL :mrgreen:

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 15 jul 2013 22:51

buskis schreef:
madcap schreef: Een tube kost dan wel 120 kr...
Maar daar heb je dan wél wat voor :D plus totale onafhankelijkheid van NL :mrgreen:
Juist omdat ik wel vermoedde, dat die tubes wel eens flink aan de prijs zullen zijn, als ze niet in de reguliere supers te koop zijn, maar dus wel bij de gezondheidswinkel dan wel apotheek..., daarom deed ik de suggestie om eens naar een een "ingrediënten gelijk" alternatief in Zweden te zoeken.
Wat die onafhankelijkheid betreft: voor de familieleden/vrienden toch een fijn idee dat ze iets voor hen mee kunnen nemen, en andersom voor Madcap e.f. is het toch heerlijk als de familie bereid is om speciaal voor jou iets mee te nemen. Versterkt de banden... :peace: Toch nog een beetje afhankelijk zijn, is best wel prettig. :wink: Zolang beide partijen het prettig vinden... toch niets mee mis lijkt me.

Hielke

Bericht door Hielke » 16 jul 2013 00:28

Snöskoter schreef:Die tandpasta is ook nog eens niet lekker. Maar dat is smaak...
Is dat niet die vieze bruine smurrie die naar "tuinaarde aangemaakt met zeewater" smaakt? Wat een grafsmaak. Maar goed, ik kan me voorstellen dat als het tanden bleken te extreem is uitgevallen, je dat gaat camoufleren met die bagger. :mrgreen:

Madcap sterkte, je hebt nog heel wat tubes te gaan. :D

madcap

Bericht door madcap » 16 jul 2013 01:05

Het is helemaal niet bruin, hoe kom je daar nu weer bij? @ solvik, ik heb het gevraagd bij apoteket maar die konden niets vinden. Wel iets heel duurs dat het zou moeten zijn maar niet is.

buskis

Bericht door buskis » 16 jul 2013 09:58

Ik gebruik deze al jaren en is een aanrader, vooral tegen pijnschuiten in tanden en kiezen. En is overal te koop in Zweden.
Nee, ik ben (jammergenoeg) geen tandarts .
Afbeelding]

qinx
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door qinx » 16 jul 2013 13:23

Overigens breng ik zelf ook tendpasta mee van NL. Meridol is min of meer speciale tandpasta dat zich zou moeten richten op het gezond maken en houden van het tandvlees (ik had daarvoor altijd last van terugtrekkend tandvlees), en daar schijnen ze in Zweden nooit van gehoord te hebben. Ze probeerden me nog met Zendium de winkel uit te werken, maar tandarts en apotheek hadden geen idee van een tandpasta die helpt met het tandvlees. Dus ook bij ons zit er tandpasta in het reddingspakket uit Nederland.

Dat pakket wordt overigens wel steeds kleiner, nu we 'Zweedse' pindakaas (Skippy komt volgens mij uit de kraan van Calvé) in de satésaus stoppen, en nu ze in Zweden óók Chili Con Carne kruiden verkopen, en nu we eindelijk overstag zijn en weer een gewoon koffieapparaat hebben gekocht (en er dus Zoégo in kunnen gooien ipv Nederlandse Senseo pads).

Dus nu is het alleen nog maar hagelslag (en dan nog alleen maar omdat het bij "Gamla Amsterdam" zo duur is), Silvo gehaktkruiden, en dus Meridol tandpasta :-)

Plaats reactie