Telia kontantkort - Registreren v.a. 20170608

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Re: Telia kontantkort - Registreren v.a. 20170608

Bericht door Erwin_01 » 31 mei 2017 15:34

Als er niets of negatief antwoord uit Frölunda komt, zoek ik het mailadres van Örebro Marieberg op :D De aanhouder wint vaak... dat probeer ik me voor te houden.
Ik heb er uiteraard ook bijgezegd dat als ze denken dat het nodig is de sim te wisselen, ik daar geen probleem mee heb, en dat ik er graag voor betaal als dat nodig is... via de bank zien ze dan ook mijn adres, zodat ik me beter kan identificeren....

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 04 jun 2017 09:59

Nog steeds geen antwoord... ik heb wel een leesbevestiging gehad, maar verder totaal niets. Erg klantonvriendelijk vind ik. Bah.
Ik zal morgen dus maar eens een mail naar Orebro/Marieberg sturen... ik heb het mailadres van de winkel gevonden... wie weet...

Verhoef

Bericht door Verhoef » 05 jun 2017 19:23

@Erwin, Cheapconnect is wel een heel mooi betaalbare oplossing. Zelfs middels een SIP-phone applicatie op je gsm. Alleen SMS dus niet.
In de voorwaarden stellen zij wel dat je het nummer in de bijbehorende regio dient te gebruiken :( Dat is dus (nog) niet het geval. Hoe ben jij daar mee om gegaan ? Of heb jij wel een zweeds adres?

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 06 jun 2017 14:23

Ik heb (nog) geen Zweeds nummer via CheapConnect... ik wilde eerst blijven proberen om mijn mobiele nummer in de lucht te houden.
Maar de dealdline van 8 juni komt steeds dichter bij... en ik bijt steeds in het zand.
Ik heb helaas nog steeds geen Zweeds adres, want anders was het ook geen probleem met de kontantkort :peace:
Ik kreeg overigens van de Telia Butik Örebro-Marienberg antwoord, dat ik maar eve langs moest komen met een huurcontract, paspoort en simkaart..... ik dan maar weer uitgelegd vanochtend dat ik helaas geen Zweeds adres heb... etc etc etc...
Net nog antwoord gekregen uit Örebro... nee... het kan dus niet. En ik kan uiteraard wel het persoonsnummer van een vriend(in) gebruiken als ze daar toestemming voor geeft, maar dan moet die persoon wel op een zweeds adres geregistreerd staan.... dus niet in NL wonen, wat in mijn geval zo is........ Het lukt het me dus blijkbaar niet, ga ik dan maar proberen het beltegoed terug te krijgen van Telia... lijkt me dan netjes dat ze dat dan ook doen, want hun stellen de voorwaarden, niet ik. Maar ik hoop uiteraard nog steeds dat het me zal lukken het nummer te handhaven op een of andere manier... maar ik ben bang dat alles intussen nu wel zo een beetje uitgeprobeerd is. Eventueel proberen een abonnement bij Universal te regelen... daar kon ik heel vroeger wel een voip abo afsluiten, maar misschien hebben ze daar de regels ook verscherpt. ik doe nog maar een poging

Even terug naar Cheapconnect.
De eis om binnen het netnummergebied te wonen is in principe geldig voor een aantal landen... waaronder Nederland, en Duitsland. Ik weet dat ze in D erg veel problemen maken om een vast nummer te krijgen, als je er niet woont... UK en SE zouden in principe geen probleem zijn voor het land zelf, maar de vraag blijft uiteraard wat Cheapconnect zelf verzint...
Aan de andere kant denk ik dat een buitenlands nummer niet aan die restricties verbonden is...
Kijk maar op hun forum : http://forum.cheapconnect.net/index.php ... 395.0.html" ;; ze bevelen het aan om je gesprekspartner zonder extra buitenlandse kosten naar jouw nummer te laten bellen...

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 08 jun 2017 15:17

Ik laat Telia dan maar voor wat het is... er is geen doorkomen aan als je geen persoonsnummer hebt wat geregistreerd is op een bestaand zweeds adres, en ook niet de gelukkige eigenaar bent van een huis op Zweeds grondgebied...
Maar, het is intussen 8 juni, en hij doet het nog steeds... ik werd net nog even gebeld door iemand uit Zweden op dat nummer.
Ik heb intussen een bericht gestuurd naar Lycamobile... gisteren... en ik kreeg al wel een automatisch bericht terug dat ze zo snel mogelijk zullen reageren... even afwachten dus, en wie weet wat er komt. Aangezien dit een van oorsprong Engels bedrijf is, zag ik nergens persoonsnummers opduiken in hun registreringsproces... maar ze kunnen uiteraard gewoon weigeren een sim naar het buitenland te sturen. Maar misschien dat ik dat nog wel zou kunnen fixen door iemand zo een ding te laten versturen. Maar eerst wachten we even af.

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 09 jun 2017 15:33

Erwin_01 schreef:Een poosje geleden kreeg ik een SMS van Telia waarin stond dat je vanaf 8 juni 2017 je simkaart moet registreren als je na die datum ook in het buitenland wil kunnen bellen.
En daar beginnen de problemen voor mensen zonder persoonsnummer...
Ik heb in 2004 in een winkel aan de Köpmangatan in Hagfors een Zweeds mobieltje gekocht, merk Siemens A52 (zie afbeelding hieronder), met een simkaartje van Telia. Alleen voor noodzakelijke telefoongesprekken vanuit ons huis of elders in Zweden. Nou heb ik na het checken van dat toestel vanaf 8 juni 2017 geen verbinding meer (not executed op het schermpje), zou ik daar ook slachtoffer van zijn?

Afbeelding

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 09 jun 2017 16:51

Ja, Martin... ik ben bang dat dat de reden is. Ik heb ook een gewone mobiele telefoon, zonder van die moderne fratsen. Gewoon om te bellen en te sms'en...
Sinds vanochtend doet hij het ook niet meer... geen verbinding meer met een mobiel net.

Binnen zweden zou hij het nog wel moeten doen... maar ik vond het gewoon handig om bereikbaar te zijn voor mensen, en als ik naar Zweden bel, gebruik ik ook altijd dat nummer... dat maakt dingen wat makkelijker. Maar dat is dus over en uit.
Omdat jij een huis in Zweden bezit, Martin, kan je naar een Telia butík toe, die bereid is je te helpen... Een koopcontract, of huurcontract voor een huis zou genoeg moeten zijn om de sim te laten registreren... Van zodra je weer in Zweden bent, kan je dat regelen! Ik hoop dat het je lukt.

Ik heb nog geen reactie van Lycamobile... wel contact gehad met een shop die lyca online verkoopt... probleem is nu dat ze wel versturen naar Duitsland, Engeland, Finland en Denemarken, maar niet naar NL... Ik had eerst geschreven en gevraagd of ik kon bestellen... ja ja... geen probleem... totdat je het startpaket ik je mandje gooit, en wil gaan afrekenen... maar goed, misschien komt er wel weer een antwoord terug... met een oplossing hoop ik dan.... want als je naar UK en DE verzendt, zal NL ook wel kunnen denk ik dan.... via Lyca zelf is een startpaket gratis... maar ja, die verzenden uiteraard niet naar NL... en antwoord heb ik dus nog niet mogen ontvangen.
Maar ik ben uiteraard gewoon bereid te betalen... het is de enige oplossing denk ik.... tenzij Lyca ook nog met persoonsnummers aan de slag gaat... maar daar kon ik totaal niets over terugvinden. Dus misschien niet...

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 09 jun 2017 20:07

Martin E. van Doornik schreef:
Erwin_01 schreef:Een poosje geleden kreeg ik een SMS van Telia waarin stond dat je vanaf 8 juni 2017 je simkaart moet registreren als je na die datum ook in het buitenland wil kunnen bellen.
En daar beginnen de problemen voor mensen zonder persoonsnummer...
Ik heb in 2004 in een winkel aan de Köpmangatan in Hagfors een Zweeds mobieltje gekocht, merk Siemens A52 (zie afbeelding hieronder), met een simkaartje van Telia. Alleen voor noodzakelijke telefoongesprekken vanuit ons huis of elders in Zweden. Nou heb ik na het checken van dat toestel vanaf 8 juni 2017 geen verbinding meer (not executed op het schermpje), zou ik daar ook slachtoffer van zijn?
Als je ook een Nederlandse mobiel hebt kan je die beter gebruiken in Zweden, igv van nood.
De telefoon gebruikskosten zijn vanaf half juni gelijk aan de Nederlandse gebruikkosten.
Of heb je alleen een ouderwetse vaste telefoon en geen Nederlandse mobiel?
In dat geval gewoon naar de Telia winkel gaan met je paspoort en je kopie aankoopbewijs van je huis en dan is het gauw geregeld.

Martin E. van Doornik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Martin E. van Doornik » 09 jun 2017 20:08

Erwin_01 schreef:Ja, Martin... ik ben bang dat dat de reden is. Ik heb ook een gewone mobiele telefoon, zonder van die moderne fratsen. Gewoon om te bellen en te sms'en...
Sinds vanochtend doet hij het ook niet meer... geen verbinding meer met een mobiel net.

Binnen zweden zou hij het nog wel moeten doen... maar ik vond het gewoon handig om bereikbaar te zijn voor mensen, en als ik naar Zweden bel, gebruik ik ook altijd dat nummer... dat maakt dingen wat makkelijker. Maar dat is dus over en uit.
Omdat jij een huis in Zweden bezit, Martin, kan je naar een Telia butík toe, die bereid is je te helpen... Een koopcontract, of huurcontract voor een huis zou genoeg moeten zijn om de sim te laten registreren... Van zodra je weer in Zweden bent, kan je dat regelen! Ik hoop dat het je lukt.

Ik heb nog geen reactie van Lycamobile... wel contact gehad met een shop die lyca online verkoopt... probleem is nu dat ze wel versturen naar Duitsland, Engeland, Finland en Denemarken, maar niet naar NL... Ik had eerst geschreven en gevraagd of ik kon bestellen... ja ja... geen probleem... totdat je het startpaket ik je mandje gooit, en wil gaan afrekenen... maar goed, misschien komt er wel weer een antwoord terug... met een oplossing hoop ik dan.... want als je naar UK en DE verzendt, zal NL ook wel kunnen denk ik dan.... via Lyca zelf is een startpaket gratis... maar ja, die verzenden uiteraard niet naar NL... en antwoord heb ik dus nog niet mogen ontvangen.
Maar ik ben uiteraard gewoon bereid te betalen... het is de enige oplossing denk ik.... tenzij Lyca ook nog met persoonsnummers aan de slag gaat... maar daar kon ik totaal niets over terugvinden. Dus misschien niet...
Ik en m'n vrouw hebben verder een Nederlands mobieltje, merk Doro met een prepaid kaartje van Telfort. Die doen het ook in Zweden. Het is 'em hier: https://www.doronederland.nl/catalogsea ... q=Doro+606" ;; Dus geen smartphone boordevol gatgets. Om foto's te maken heb ik daar m'n digitale camera voor. Als ik effe een fietstocht maak (afgelopen maandag een tochtje naar Assen en terug gemaakt) dan sms'te ik haar waar ik me bevindt. Begin april 2017 nog in Zuid-Limburg en Wallonië gefietst, gebruik ik deze Doro vrij vaak om haar gerust te stellen. Bijvoorbeeld de weg N3 van Kelmis naar Luik staat zonder fietspaden bekend als levensgevaarlijk.

Afbeelding

Boten_Anna
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber

Bericht door Boten_Anna » 09 jun 2017 23:25

Ik heb ook een fiets.
Ik ben niet gek, ik ben een ROBOT!!!!!!!

Plaats reactie