Zweden versus Noren

Hier kunt u uw algemene vragen, opmerkingen en/of verhalen over Zweden kwijt.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Snöskoter

Re: Zweden versus Noren

Bericht door Snöskoter » 11 jan 2017 17:42

buskis schreef:
Snöskoter schreef: De regels zijn in Noorwegen veel strenger dan in zweden .
En misschien daarmee minder ongelukken ook ?
Tuurlik, als er minder auto's op de weg zijn, zijn er ook minder auto-ongelukken...

buskis

Bericht door buskis » 11 jan 2017 17:51

Snöskoter schreef:
buskis schreef:
Snöskoter schreef: De regels zijn in Noorwegen veel strenger dan in zweden .
En misschien daarmee minder ongelukken ook ?
Tuurlik, als er minder auto's op de weg zijn, zijn er ook minder auto-ongelukken...
Uiteraard , maar ik bedoelde de regels :wink:

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 11 jan 2017 20:34

buskis schreef:Uiteraard , maar ik bedoelde de regels :wink:
In dat geval, nee.

trummis

Bericht door trummis » 14 okt 2017 20:39

Een moderator heeft postings van Trummis verwijderd.
Trummis heeft geen overzicht welke postings, vandaar dat hij verzocht heeft al zijn postings te verwijderen.

Erwin_01
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door Erwin_01 » 18 okt 2017 14:18

trummis, dat van die supermarktbonnetjes heb je overal. Ik kijk ze altijd grondig na, en als ik zelf kan scannen doe ik dat, dan weet ik dat de prijzen correct zijn of niet.
In Nederland willen ze het willens en wetens verbergen dat ze je te veel aanrekenen, door er vanuit te gaan dat je geen kassabon wil... Ik zeg altijd, uiteraard wil ik de bon, anders weet ik niet of ik bedrogen werd, zoals de laatste keer. En in veel gevallen kan je er donder op zeggen dat er weer iets is wat je te veel betaalt.

De allermeeste non-food artikels koop ik online... dat scheelt erg veel gedoe, dat moet met de v-riemen ook gewoon kunnen... maar als je de maat niet meer kan lezen, wordt het wat ingewikkelder uiteraard.

Snöskoter

Bericht door Snöskoter » 18 okt 2017 15:29

Erwin_01 schreef:
18 okt 2017 14:18
In Nederland willen ze het willens en wetens verbergen dat ze je te veel aanrekenen, door er vanuit te gaan dat je geen kassabon wil...
Erg kort door de bocht conclusie. Ik was in de veronderstelling dat het was om het papierverbruik te verminderen, dus juist iets positiefs.

solvik
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door solvik » 18 okt 2017 15:55

Als dat zo was vraag je je toch af waarom we dan van die achterlijk lange kassabonnen hebben, die ook als je ze niet wil hebben uit de kassa gedraaid worden....ik vraag altijd om de bon...af en toe kom ik ook onregelmatigheden tegen bv bij dubbele kortingen, nee de korting id er al af....maar er staat bij dat je er bovenop de oorspronkelijk korting nog......% korting krijgt dus....chef er bij, ja dus, maar niet verrekend :wink: :evil:

buskis

Bericht door buskis » 18 okt 2017 18:00

Trummis heeft geen overzicht welke postings, vandaar dat hij verzocht heeft al zijn postings te verwijderen.

trummis

Bericht door trummis » 18 okt 2017 20:27

buskis

Bericht door buskis » 18 okt 2017 23:03

trummis schreef:
18 okt 2017 20:27
Klopt, maar mijn front, en bumper en lampen zijn niet zwartwit. :peace:

Plaats reactie