Vakantie in Zweden deel II

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Kim
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber
Contacteer:

Bericht door Kim » 14 mei 2001 13:41

10 april 2001
Een poging gedaan om uit te slapen, helaas niet gelukt wel lekker alleen erop uit in Uppsala. En koopgek als ik ben had ik na een tijdje een volle tas kleding van de Hennes & Mauritz, tja je moet toch wat als het goedkoper is?
Lekkere lasagne gegeten, tja in Zweden moet je wel echt Zweeds eten he?? (Het was echt heel erg lekker Jörgen!!) Daarna de verjaardag van Klas (een vriend van Jörgen red.) gevierd in dezelfde Nation als gisteren, weer een Visbybiertje gedronken, smaakte nog net zo lekker en natuurlijk weer een paar anderen, daarna ook wat whisky wat mijn portemonnee niet zo leuk vond maar ach je bent op vakantie dus dan moet je het ook vieren ook !!<P>11 april 2001
Vandaag vroeg op, alles inpakken want we gaan naar Stockholm!!
In Stockholm naar het Vasamuseet. Dat leek me nou zo mooi en dat is het inderdaad ook. Alleen jammer dat het schip door een Nederlander is gebouwd en toen gelijk in de haven zonk. Dan kan je verwachten dat er nog een leuke Zweedse opmerking over de bouwkunsten van de Nederlanders komt!! (In principe is het verhaal van de bouw wel wat ingewikkelder door het vroegtijdige overlijden van de bouwer maar toch….).<P>Daarna besloot ik dat een visite aan de Kaknastörnet wel leuk zou zijn, alleen de ingang was niet zo makkelijk te vinden, we volgden vanaf de bushalte niet de gewone geasfalteerde weg, neeee we namen de avontuurlijke weg door het bos. Aangekomen bij de toren zien we een soort parkeerplaats, Jörgen beweerd dat dat de parkeergarage is, of iets dat ervoor door moet gaan, (ik dacht dat het ingang was maar goed…) dus we besluiten om de hekken eromheen te volgen om dan toch uiteindelijk bij de ingang te komen. Maar na een aantal minuten lopen komen we weer op de parkeerplaats uit. En dan zien we mensen naar buiten lopen en merken we dus dat daar toch echt de ingang is, een klein “I told you so!” laat ik mij ontschieten. Vanaf hier een prachtig uitzicht over Stockholm!! We kunnen ook naar buiten maar doordoor de roosters die om de buitenloop van de toren heen staan (wel logisch het is errug hoog!!) kan je geen foto’s nemen en de sleutel om fotogaatjes te openen ligt beneden, ik had geen zin om weer naar beneden te gaan al is het een kleine moeite met de lift… Kleine tip dus vraag meteen de sleutel!!
Die avond bij een nicht van Jörgen geslapen en morgen vliegen naar Umeå!!<P>12 april 2001
Om 14.40 moeten we het vliegtuig hebben, dus we proberen om ongeveer 13.00 de trein te hebben van Stockholm naar Arlanda, voor binnenlandse vluchten hoef je schijnbaar nooit zo vroeg te zijn.
We besluiten niet de dure Arlanda express te nemen, maar een gewone trein, die blijkt iets van 20 minuten vertraging te hebben. Nou dan halen we het nog wel, totdat we in de trein zitten en er gemeld wordt dat de trein een technisch mankement heeft, dit is vaste prik als ik een trein neem maar aangezien ze niet weten hoe lang het duurt rennen we toch maar naar de Arlanda express, die vertrekt wel op tijd en 20 minuten voor het vertrek komen we aan op Arlanda. We checken niet in maar gaan direct door naar de gate waar we onze bagage nog af kunnen geven en we komen op tijd aan in Umeå.
Mijn eerste in druk is dat er nog best wel wat sneeuw ligt en dat het heel erg mooi is…..
Diezelfde avond nog met een auto erop uit, en een paar hele mooie foto’s kunnen maken met een laagstaande zon. Door Jörgens grootouders worden we helemaal volgestopt met eten en het smaakt goed moet ik zeggen!!<P>------------------<P>
[This message has been edited by Kim (edited 14-05-2001).]<p>[This message has been edited by Kim (edited 14-05-2001).]

Plaats reactie