Vakantie in Zweden deel III

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
Plaats reactie
Kim
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber
Contacteer:

Bericht door Kim » 14 mei 2001 14:17

13 april 2001
Vandaag gaan we naar de stuga in Husum. Na een uurtje rijden komen we in Husum aan, en dan nog een bospad over, we zijn al bijna 10 minuten onderweg over het pad waar de sneeuw nog maar net weg is als we stoppen en naar het huisje lopen. Wat me als eerste opvalt is de rust… ik hoor alleen maar ruisende bomen kabbelend water….. het huisje blijkt dus aan de kust te liggen en er steken vanuit het water nog stukken ijs die de baai een fantastisch aanzicht geven.. tja het is niet te omschrijven, ik denk dat iedere zwedenganger wel zo’n ervaring heeft gehad!!
Ik neem ook hier weer veel foto’s en we helpen zijn ouders met het uitladen van het hout dat van de zomer dan weer gebruikt kan worden. ’s Avonds weer heerlijk gegeten, en veel bullar en andere lekkernijen bij de koffie/thee. Daarna uitgegaan in Umeå. We gingen naar een disco genaamd DRAGONEN in Umeå, bij aankomst om iets van kwart voor 10 is die nog dicht en gaan we in een kroeg daarnaast zitten. Een uurtje ofzo later gaan we alsnog, het blijkt een behoorlijk grote disco te zijn aangezien het allemaal onder de grond is. Bij aankomst zie ik al veel zweden rondzwalken en ik bedenk me dat dit nog wel een hele humoristisch avond kan zijn. Ik heb het grootste gedeelte van de avond ook in een deuk gelegen, totdat ik zelf behoorlijk aangeschoten was en eigenlijk alleen nog maar mijn bedje in wilde. Dat lag ik dan ook snel.<P>14 april 2001
Deze dag Umeå ingegaan en me verbaasd aan de menu’s van de MacDonalds. : McGarden, Weight Watchers menu (ipv patat krijg je dan salade las ik) McAroni en nog meer van dat soort dingen… Nog een beetje souvenirs gekocht (had nog meer kleding willen kopen maar je moet op het gewicht van je koffer letten he?)<P>’s Avonds heerlijk gegeten bij de tante van Jörgen, en toen nog even naar de bioscoop, wel naar een engelstalige film anders dan wordt het zo moeilijk voor mij…..<P>15 april 2001
Vandaag inpakken om weer naar huis te gaan. Ik zal het zeker missen, de rust, de ruimte, de gezonde lucht. De vlucht van Umeå naar Stockholm gaat voorspoedig, op Arlanda afscheid nemen van Jörgen. Het was werkelijk een fantastische en gezellige week….
Bij het aankomen op schiphol denk ik met weemoed terug aan de bomen en het brabbeltaaltje dat ik mijzelf heb besloten echt machtig ga maken. (Ik was al begonnen maar na deze vakantie nam ik me voor harder eraan te werken) En dat doe ik nu ook!!<P>Zo dit was het, een leuke maar vermoeiende week door het vroeg-opstaan-regime dat hij erop nahield, maar het was het dubbel en dwars waard!!! <P>
------------------<P>
[This message has been edited by Kim (edited 14-05-2001).]<p>[This message has been edited by Kim (edited 14-05-2001).]

Maarten
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber
Contacteer:

Bericht door Maarten » 14 mei 2001 19:44

Tja, Umeå, ik was er van de zomer. Toen verbaasde ik me al over het gehalte vegetariers. Dat is na die tijd alleen maar meer bevestigd. En er is me eens verteld dat Umeå de hoofdstad van de vegetariers is. Dit gaat trouwens bijna gelijk op met het gehalte feministen. Het lijkt erop dat feminisme en vegetarisme heel goed in een persoonlijkheid passen.
Éen ding is zeker, ik zal nooit van mijn leven in Umeå willen wonen, laat staan er naar terug gaan. Eens maar nooit weer. Het enige wat ik er erg mooi vond was de omgeving va de rivier.<P>Als iemand mij zou vragen waar ik liever woon Umeå of Alby (bijlmer van Stockholm). Dan is het toch echt Alby.<P>groetjes Maarten

Plaats reactie