reisverslag zweden 2005

Hier kunt u terecht met uw vakantievragen, vakantieverhalen en reiservaringen. Leer van andere Zwedengangers of laat anderen meegenieten of leren van uw ervaringen en belevenissen.

Moderator: Redactie ZwedenWeb

Forumregels
Het plaatsen van nieuwe berichten op het ZwedenWeb forum is niet langer mogelijk. Omdat het forum veel, nog steeds waardevolle, informatie bevat, is het nog steeds mogelijk om oude berichten te lezen.
Let op: Informatie in berichten kan verouderd en/of onjuist zijn. De Zwedenweb website, https://www.zwedenweb.com wordt nog steeds actief onderhouden en daar vind je dan ook up-to-date informatie over Zweden.
hellen
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

reisverslag zweden 2005

Bericht door hellen » 22 aug 2005 17:02

Okay back to basics
Mijn verslag van deze vakantie .
Zondag 24 juli .
6.20 vertrokken nadat Ronald ruim een kwartier te laat kwam wat hij ruimschoots goed maakte doordat we na een uur en drie kwartier bij be op de stoep stonden en hem uit zijn bed haalde , daar hij vol bleef houden dat het ruim 2 en half uur rijden was vanaf den helder.
Half tien vertrokken wij weer na een heerlijk bakje koffie van Trijn,Be verloor nog wel een van zijn wieldoppen nog voor we Beerta uit waren die belandde in de tuin van de buurman .
Op weg naar oldenburg waar Ad ,Renee en Jurriaan op ons wachtten.
Na een bakje koffie daar gingen Ad en Be op weg naar puttgarden en maaktte wij nog even een tussen stop in Zeven ,waar ronald zijn ouders wonen. Onderweg een klein oponthoud om dat Ronald zijn band op klappen stond.
Band verwisseld en toch nog op tijd bij de boot omdat de wachttijd enorm was en we al in de rij stonden op de snelweg.
Daar ontmoeten we het andere reisgezelschap weer die een boot op ons voor lagen.
Eindelijk in maribo op de kamping ,gauw tenten op gezet en naar bed.
Volgende morgen op weg naar almhult.
Regen regen en heel veel hoosbuien de hele weg naar Almhult .
Gelukkig hield het bij aankomst op.
Sjostugans kamping waar we op gewacht werden door bert en na een bakkie koffie van renee warm werden onthaald door marga die ons voorzag van eten ,drinken en gezelligheid.
In de late uurtjes weer naar de kamping waar we allemaal direct in bed doken .
De volgende dag een rust dag waar bert de kids nog verblijdde met een boottocht (80km per uur) over het meer waarna de kinderen hem ook gelijk in het hart sloten en mijn echtgenoot eveneens .
Dag af gesloten in het restaurant van de kamping die beide het aanbevelen waard zijn trouwens .
Afscheid genomen van Bert en Marga en de volgende ochtend om 9 uur vertrokken richting Ljungby ,ad en be gingen via de binnen wegen naar jonkoping. Wij zouden eigenlijk via de snelweg maar besloten om de binnenweg naar Ljungby te nemen,
Waar we met afgrijzen de ravage aanschouwde die de storm heeft aan gericht in Almhult kommune.
Wat we zagen was niet te beschrijven,met tranen in onze ogen reden we door een totaal vernietigd bos .
Alsof er een reuze kind mikado gespeeld had.na in Ljungby koffie te hebben gedronken,gewinkelt en mijn oudste zoon te hebben verbonden, (vismessen zijn scherp ,zelfs in de winkel)vertrokken wij richting Jonkoping waar we tot onze verbazing op de snelweg Ad en Be weer zagen rijden.
Be moest tanken en Ad, Renee, Jur en wij hebben even gegeten en weer afscheid genomen .
Op naar Kristinahamn .
Waar we tegen de avond aan kwamen bij Kvarndammenkamping eveneens aan te bevelen.
We zijn daar een week gebleven, iedereen heeft zich daar vermaakt.
De rede dat we daar kamp op sloegen was het weerzien met een oude vriend die we dankzij zwedenweb
(Beesje voor de laatste keer BEDANKT )weer teruggevonden hebben.
In de dagen daarna dagtripjes gemaakt naar Karlskoga ,Orebro en Karlstad gemaakt,
waarbij vooral Karlstad erg bevallen is. Heel gezellig,
ook werd mijn oudste zoon nog uitgenodigd voor een capoeira demonstratie(sport die hij al een aan tal jaar beoefend)in de binnenstad
Ik heb daar een verslaving op gedaan aan zweeds gebak , wat een heerlijkheid aan koekjes en gebak hebben ze toch in Zweden :D LEVENSGEVAARLIJK , ook hebben we tijdens wandelingen verschillende slangen aangetroffen jottum 8) .
Woensdag kwamen ook Ad ,Renee en Jur op de kamping en vrijdag vertrokken we met zijn alle naar Eksharad.
Bij een koffiestop in Munkfors liepen we Lies en Daan tegen het lijf,die het enorme gevaarte van Ad en Renee herkende als caravan . :P
Samen een bakkie koffie gedaan en door naar Eksharad.
De volgende dag eerst Eksharad verkent en later naar de zwebbbq waar Bert en Marga op ons wachtten.
Hierbij wil ik gelijk Ruud en zijn vrouw bedanken voor de warme ontvangst die we kregen .
Een heel gezellige avond waarbij vele (nick)namen een gezicht kregen en ik eindelijk Leo eens in levende lijve ontmoette ,
vertrokken wij om 10 uur weer richting tent .
Om de volgende dag naar trollhattan te rijden
wordt vervolgd
INMIDDELS MET HOOFDLETTERS BERTJE :P
Laatst gewijzigd door hellen op 22 aug 2005 17:17, 1 keer totaal gewijzigd.
myths are public dreams,dreams are private myths

Bertje
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Contacteer:

Bericht door Bertje » 22 aug 2005 17:11

Leuk hoor, maar nog steeds geen hoofdletters en punten...... :P
http://www.topking.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

hellen
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door hellen » 22 aug 2005 17:18

Bert Roubos schreef:Leuk hoor, maar nog steeds geen hoofdletters en punten...... :P
dat was voor 5 seconden bertje 8) was inmiddels al aan het corrigeren,zelfs ik heb iets langer nodig dan 5 tellen

Bertje
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Contacteer:

Bericht door Bertje » 22 aug 2005 17:21

Nou, je bent er nog wel wat vergeten, maar okay...... :P

hellen
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie

Bericht door hellen » 22 aug 2005 19:40

zolang ik maar alle belangrijke dingen wel onthoud :D mag ik rustig grammatikaal en spellingsgewijs eens een misser maken of mag je alleen op de on- topic als je foutloos typt en spelt. foei bert ik had jou toch iets coulanter ingeschat 8)

:P :P :P :lol:

yamaha
Zweden Kenner
Zweden Kenner
Contacteer:

Bericht door yamaha » 22 aug 2005 20:27

We kijken al uit naar het vervolg.
Typfoutjes of niet. :wink:
Groetjes sabien & Luc

Renée
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber

Bericht door Renée » 22 aug 2005 21:00

Goed gedaan Hellen, leuk verhaal en die punten, komma's en hoofdletters??? Een kniesoor die er op let. Belangrijk is dat er een reisverslag is binnen gekomen, altijd leuk om te lezen en te weten wat anderen met hun vakantie hebben gedaan en gezien. :clap: :lol:

Renée
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber

Bericht door Renée » 22 aug 2005 21:03

Bert Roubos schreef:Leuk hoor, maar nog steeds geen hoofdletters en punten...... :P
Punten, komma's hoofdletters????? Niet op alle slakken zout leggen Bert. Ik ben tevreden, jij toch ook met dit verslag? :D 8)

Bertje
Hoogleraar Zwedologie
Hoogleraar Zwedologie
Contacteer:

Bericht door Bertje » 22 aug 2005 21:08

Renée schreef:Punten, komma's hoofdletters????? Niet op alle slakken zout leggen Bert. Ik ben tevreden, jij toch ook met dit verslag? :D 8)
Normaal let ik daar toch ook niet op!! Maar ze had nu zelf om commentaar gevraagd en om die reden haar verslag eerst op off-topic geplaatst. En bij Hellen is het gewoon gemakzucht........ :D

Renée
Zweden Liefhebber
Zweden Liefhebber

Bericht door Renée » 22 aug 2005 21:10

Bert Roubos schreef:
Renée schreef:Punten, komma's hoofdletters????? Niet op alle slakken zout leggen Bert. Ik ben tevreden, jij toch ook met dit verslag? :D 8)
Normaal let ik daar toch ook niet op!! Maar ze had nu zelf om commentaar gevraagd en om die reden haar verslag eerst op off-topic geplaatst. En bij Hellen is het gewoon gemakzucht........ :D
okee een beetje gelijk heb je, maar ze heeft het toch goedgemaakt met Hoofdletters, punten en komma's

Plaats reactie